Formative assessment in every-day teaching of mathematical modelling: implementation of written and oral feedback to competency-oriented tasks

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

The interdisciplinary research project Co2CA investigates how assessing and reporting students’ performances in mathematics can be arranged in every-day teaching in such a way that teachers are able to analyse students’ outcomes appropriately and organise further learning as well targeted as possible. In this context, 39 classes of German middle track schools were observed for several weeks while dealing with mathematical tasks focusing on technical and modelling competencies. Based on the assumption that assessing and reporting students’ outcomes regularly will foster learning processes, students from some classes were given individual, task-related feedback, in some classes several times in a written form, in some classes in addition permanently accompanying the students’ solution processes. In this chapter, we describe the study and report some preliminary results.
OriginalspracheEnglisch
TitelTeaching mathematical modelling: connecting to research and practice
HerausgeberGloria Stillman, Gabriele Kaiser, Werner Blum, Jill Brown
Anzahl der Seiten10
ErscheinungsortDordrecht
VerlagSpringer
Erscheinungsdatum2013
Seiten469-478
ISBN (Print)978-94-007-6539-9
ISBN (elektronisch)978-94-007-6540-5
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2013

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. GRAMSCI CON FOUCAULT FILOSOFIA DELLA PRASSI COME ANALISI STRATEGICA
  2. How are strategy maps linked to strategic and organizational change?
  3. Produktdifferenzierung in deutschen Industrieunternehmen 1995 - 2004
  4. A Developmental Trend in the Structure of Time-Estimation Performance
  5. Kompetenzentwicklung von Lehramtsstudierenden während des Praktikums
  6. Das Planspiel als Lern- und Forschungsfeld in der Risikokommunikation
  7. Jugendsubkulturen und Polizei in Ostwestfalen in den 1960/70er Jahren
  8. Sind mittelständische Betriebe der Jobmotor der deutschen Wirtschaft?
  9. Repräsentationen eigener und fremder Kulturen in der (Kinder)Literatur
  10. A comparison of students' (mis)understanding of female entrepreneurship
  11. Heinrich Roths Forderung nach einer "realistischen Wendung" als Slogan
  12. Is sensitivity for the complexity of mathematics teaching measurable?
  13. Mobbing zwischen Männern und Frauen - ein ungleich verteiltes Problem?
  14. Forschungsleistungen der deutschsprachigen Entrepreneurship-Forschung
  15. Diskussionsinhalte der 9. Hamburger Auditing Conference am 28./29.09.2011
  16. Arbeitsrechtliche Schwellenwerte und betriebliche Arbeitsplatzdynamik
  17. Export, Import und Produktivität wissensintensiver KMUs in Deutschland
  18. Advancing climate compatible development: Lessons from southern Africa
  19. Evaluation beruflicher Kompetenzentwicklung in der Erzieherausbildung
  20. Kindergarten und Grundschule zwischen Differenzierung und Integration
  21. Reasoning in primary school? An analysis of 3rd grade German textbooks
  22. German Works Councils Old and New: Incidence, Coverage and Determinants
  23. Deviant Davids and greying Goliaths: micro-initiatives to induce growth
  24. Exports and productivity: A survey of the evidence from firm-level data
  25. Umlagefinanzierte Alterssicherung in einem Modell endogenen Wachstums
  26. Störungen der Emotionsregulation im Kindergartenalter und ihre Folgen
  27. Learning and Re-learning from net- based cooperative learning discourses
  28. Ad Hoc Expert Panels: Regional Fisheries Management Organisations (RFMOs)
  29. Plädoyer für eine verhaltenswissenschaftliche Personalwirtschaftslehre
  30. Der regionale Gesundheitsmarkt als Chance wirtschaftlicher Entwicklung
  31. Curriculare Aspekte nachhaltigen Wirtschaftens in der Sekundarstufe II
  32. The significance of R&D Reporting as an element of Corporate Governance
  33. Praxisratgeber zur Betreuung und Beratung von Kindern und Jugendlichen
  34. Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung - Offenheit ist Programm
  35. Qualifizierung des Gesamtsystems Schule durch universitäre Fortbildung
  36. Determinants of executive board remuneration new insights from Germany
  37. Gesellschaftsrechtliche und steuerrechtliche Grundfragen der Ärzte-GmbH