Educators' Competence Frameworks in Education for Sustainable Development

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitel

Authors

Educators play an important role in the implementation of Education for Sustainable Development (ESD). However, they need to be qualified to work with the concept of ESD, acquiring specific competences to deal with sustainable development issues and to align their pedagogical practice with ESD. This chapter describes different frameworks and models for ESD competences, putting them in relation to each other and discussing them critically. It also situates the RSP framework in the wider context and clarifies the demands made of ESD educators and the competences they need to develop. Heuristic analysis is undertaken to ensure more systematic investigation of the different ESD competence frameworks, on the basis of two descriptors: (1) target group and how specifically a target group is defined and (2) the relation between content knowledge and pedagogical knowledge. Further research is needed, in particular with regard to the theoretical foundations and the operationalization of the competence frameworks.
OriginalspracheEnglisch
TitelCompetences in Education for Sustainable Development : Critical Perspectives
HerausgeberPaul Vare, Nadia Lausselet, Marco Rieckmann
Anzahl der Seiten8
ErscheinungsortCham
VerlagSpringer International Publishing
Erscheinungsdatum2022
Seiten19-26
ISBN (Print)978-3-030-91054-9
ISBN (elektronisch)978-3-030-91055-6
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2022

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. The Managerial Relevance of Marketing Research
  2. Crafting Experience: Exemplarity and Reproduction in Pan (1895–1900)
  3. Kultururlaub: Nachfrageanalyse auf Basis der RA
  4. Impulsvortrag: Politische Sprache und Populismus
  5. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  6. Interdisciplinary (Anti-)Corruption Research? Research project planning meets anti-corruption practitioners
  7. E-Portfolios zur digital gestützten Vorbereitung auf die Schulpraktischen Studien 1
  8. International Congress for School Effectiveness and Improvement Pty Ltd (Externe Organisation)
  9. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  10. Untersuchendes Lernen mit allen SchülerInnen
  11. Bundeskongress des Verbandes zur Förderung des MINT-Unterrichts 2017
  12. Tag der Politikwissenschaft 2014
  13. Deutsches Zentrum für Integrations- und Migrationsforschung DeZIM e.V. (Externe Organisation)
  14. Begutachtung eines ERC Starting Grants
  15. 16. LeLa-Jahrestagung - LeLa 2021
  16. Nachhaltigkeitspreis TravelOne (Externe Organisation)
  17. Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM Classrooms
  18. Organizing risk and managing supply chains: Expert panel and discussion
  19. Symposium "Andere Orte. Öffentliche Räume und Kunst"
  20. Australian Conference of Economists 2005 - ACE 2005
  21. Der Fremdenverkehrsort ist tot; es lebe die Destination. Destination Building und Destination Branding als räumliche Konstruktionsprozesse
  22. Affekte der Migration - Habitus als verkörperlichte Urteilskraft
  23. Violence and First Nations: Canadian Studies - Global Issues in Focus
  24. Mark Twain: Eine literarische Collage
  25. Violence against children in times of COVID-19 – A blind spot.
  26. RGS – IBG DARG Conference 2012
  27. Biannual Conference of the International Society for Ecological Economics - ISEE 2014
  28. Institut für Management und Organisation (Organisation)
  29. COPERNICUS Alliance - European Network on Higher Education for Sustainable Developement (Externe Organisation)
  30. University of Santiago de Compostela (Externe Organisation)
  31. Treffen der SIG Qualität und Professionsentwicklung der Gesellschaft für Schreibforschung und Schreibdidaktik - 2019
  32. Time scales in nature, politics and society.
  33. German Lost Art Foundation (Verlag)