Developing a Complex Portrait of Content Teaching for Multilingual Learners via Nonlinear Theoretical Understandings

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Kara Mitchell Viesca
  • Kathryn Strom
  • Svenja Hammer
  • Jessica Masterson
  • Cindy Hammer Linzell
  • Jessica Mitchell-McCollough
  • Naomi Flynn

Utilizing a complex theory of teacher learning and practice, this chapter analyzes ~120 empirical studies of content teacher development (both preservice and in-service) for working with multilingual learners as well as research on content teaching for multilingual students. Our analysis identified three dimensions of quality content teaching for multilingual learners that are complex and intricately connected: context, orientations, and pedagogy. This chapter explores the results of our literature analysis and argues for improving content teaching for multilingual students through improved theoretically grounded research that embraces, explores, and accounts for the expansive complexities inherent in teacher learning and practice.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftReview of Research in Education
Jahrgang43
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)304-335
Anzahl der Seiten32
ISSN0091-732X
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.03.2019

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Grünlandschutz in benachteiligen Mittelgebirgsregionen durch ein Bio-Weiderindkonzept am Beispiel des Südschwarzwalds
  2. Perspective taking does not moderate the price precision effect, but indirectly affects counteroffers to asking prices
  3. Electroanalytical and chromatographic determination of pentachlorophenol and related molecules in a contaminated soil
  4. Professionalisierung weiterentwickeln heißt selbst professionell denken und handeln - Anforderungen an die Ausbildung
  5. Praeventive Notfallerkennung auf Basis probabilistischer und beschreibungslogischer Auswertung verteilter Sensornetze
  6. Vom Studiengang zur Wissenschaftsinitiative - einige Beobachtungen zur Entwicklung der Lüneburger Kulturwissenschaften
  7. Effektivitätsanalyse eines internetbasierten Programmes für Personen mit Diabetes mellitus und depressiven Beschwerden
  8. Aus unmittelbarer Nähe online beobachten – Chancen multiperspektivischer Unterrichtsaufnahmen für die Lehrkräftebildung
  9. Wer ist leistungsstark? Operationalisierung von Leistungsstärke in der empirischen Bildungsforschung seit dem Jahr 2000
  10. Development and application of green and sustainable analytical methods for flavonoid extraction from Passiflora waste
  11. Artful sustainability governance—Foundational considerations on sensory-informed policymaking for sustainable development
  12. A Daily Breathing Practice Bolsters Girls’ Prosocial Behavior and Third and Fourth Graders’ Supportive Peer Relationships
  13. Modelle der Verhältnisbestimmung zwischen theologischer und naturwissenschaftlicher Rationalität aus christlicher Sicht
  14. Nachhaltigkeit und Geschlechtergerechtigkeit – ein sperriges und zugleich unverzichtbares Feld für Zukunftsentwicklungen
  15. Evaluating the (cost-)effectiveness of guided and unguided Internet-based self-help for problematic alcohol use in employees
  16. The influence of feedback and awareness of consequences on the development of corporate sustainability action over time
  17. Calibration of the Chemcatcher ® passive sampler for monitoring selected polar and semi-polar pesticides in surface water
  18. Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse
  19. W-RENA: Eine web-basierte Rehabilitationsnachsorge zur Transferförderung nach stationärer psychosomatischer Rehabilitation
  20. Plant density modifies root system architecture in spring barley (Hordeum vulgare L.) through a change in nodal root number
  21. The role of plant biodiversity in modifying the structure and functioning of higher tropic Levels in species-rich forests
  22. Exploring the Capacity of Water Framework Directive Indices to Assess Ecosystem Services in Fluvial and Riparian Systems
  23. Assessing inherent vulnerability of farming communities across different biogeographical zones in Himachal Pradesh, India
  24. Resource Allocation in Startup Teams: Exploring Entrepreneurial Coping with Radical Uncertainty during the Corona Pandemic
  25. Agency-theoretische Betrachtungen zur Gehilfen- und Gatekeeper-Funktion des Abschlußprüfers sowie potentielle Zielkonflikte
  26. Bildungspolitische und bildungsphilosophische Konzepte der Studiengänge "Bildung und Erziehung" der kirchlichen Hochschulen
  27. Thermal disturbances attenuation using a Lyapunov controller for an ice-clamping device actuated by thermoelectric coolers
  28. Investigating the Promotional Effect of Green Signals in Sponsored Search Advertising Using Bayesian Parameter Estimation
  29. Belowground top-down and aboveground bottom-up effects structure multitrophic community relationships in a biodiverse forest
  30. Assessing impact of varied social and ecological conditions on inherent vulnerability of Himalayan agriculture communities
  31. Die Krise feministischer Positionen in Zeiten der Pandemie: Zwischen Sorgen für das ‚gute Leben’ und Herrschen gegen die ‚Natur’
  32. 34. Symposium für Land- und Agrarsoziologie "Landreflexionen" am 7./8. Oktober 2011 in der Andreas Hermes Akademie in Bonn-Röttgen
  33. Psychosoziale Gesundheitsförderung durch digitale Spielanwendungen? Vom Widerspruch zur lohnenswerten Präventionsperspektive