Daniel Fischer
Prof. Dr.
- 2026
- Angenommen/Im Druck
Education for sustainable lifestyles: a powerful tool for what and for whom?
Grauer, C., Solbakken, I., Fischer, D. & Didham, R. J., 2026, (Angenommen/Im Druck) Handbook of Research on Sustainable Lifestyles. Cohen, M. J., McGreevy, S., Lorek, S., Lambino, R. & Bengtsson, M. (Hrsg.). Edward Elgar PublishingPublikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
- 2025
- Erschienen
(Re-)learning time use and perception for sustainable development in schools – Qualitative results from a self-inquiry-based learning intervention
Frank, P., Grauer, C. & Fischer, D., 11.2025, in: Time & Society. 34, 4, S. 589-626 38 S., 0961463X251343830.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Wissenschaftsorganisationen als Impulsgeber einer Nachhaltigkeitstransformation
Nölting, B., Kopfmüller, J., Zimmermann, A. B., Bernert, P., Barth, M., Becker, S., Fischer, D., Molitor, H., Pechlaner, H., Schneider, F., Schweizer, P. J., Stamm, C., Wäger, P. & Wilhelm, R., 05.07.2025, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 34, 2, S. 83-87 5 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Education for Sustainable Consumption
Schrader, U. & Fischer, D., 2025, Vocabulary for Sustainable Consumption and Lifestyles: A Language for Our Common Future. Taylor and Francis Inc., S. 257-260 4 S.Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Kapitel › begutachtet
- Erschienen
Impuls – Wandel kritisch-konstruktiv gestalten lernen: Das neue Modul „Transformation“ im Leuphana Semester
Picht-Wiggering, L., Bürgener, L., Fischer, D. & Nigro, R., 2025, Interdisziplinäre Bildung für nachhaltige Entwicklung (I-BNE): Beiträge zur zweiten Fachkonferenz 2024 an der Technischen Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm. Humburg, D., Dernbach, B. & Klages, M. (Hrsg.). S. 5-14 10 S.Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Konferenzbänden › Lehre
- Erschienen
Nachhaltigkeit leiten. Zukunftsorientierte Schulentwicklung mit dem Whole School Approach: Ein Toolkit für Schulleitungsteams
Fischer, D., Grauer, C., Holst, J. & Schlieszus, A. K., 2025, Greenpeace. 96 S.Publikation: Bücher und Anthologien › Studien- und Unterrichtsmaterial › Transfer
- 2024
- Erschienen
Student agency in a sustainability-oriented assessment process: exploring expansive learning in student-led rubric co-design
King, J., Brundiers, K. & Fischer, D., 2024, in: Assessment and Evaluation in Higher Education. 49, 6, S. 851-863 13 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- 2023
- Erschienen
Learning to spend time in unusual times: An inquiry into the potential for sustainability learning during COVID-19-induced school closures
Grauer, C., Frank, P. & Fischer, D., 01.12.2023, in: International Review of Education. 69, 6, S. 823-849 27 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
“We are Rosas”: a case study on how identity matters in local food groups
Pöggel, K. & Fischer, D., 27.11.2023, in: Sustainability: Science, Practice, and Policy. 19, 1, 17 S., 2278244.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Valuing electronic devices? User narratives and their role for durability
Hipp, T. & Fischer, D., 18.10.2023, Durable Economies: Organizing the Material Foundations of Society. Jaeger-Erben, M., Wiesner, H., Marwede, M. & Hoffmann, F. (Hrsg.). Bielefeld: transcript Verlag, S. 131-157 27 S. (Labor and Organization; Band 10).Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
