Suche nach Fachgebiet

  1. Do personality traits affect performance in university selection interviews of prospective teachers?

    Göller, R. (Sprecher*in), Altenburger, L. (Sprecher*in), Besser, M. (Sprecher*in) & Schlüter, D. (Sprecher*in)

    27.08.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenPräsentationen (Poster ua.)Forschung

  2. Long-term development of teachers’ pedagogical content knowledge over 15 years

    Bönke, N. (Sprecher*in), Besser, M. (Sprecher*in) & Vos, T. (Sprecher*in)

    26.08.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

  3. Self-chosen feedback in computer-based learning: A systematic review of literature

    von Kienitz, F. (Sprecher*in), Töllner, F. (Sprecher*in), Hagena, M. (Sprecher*in) & Besser, M. (Sprecher*in)

    26.08.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenPräsentationen (Poster ua.)Forschung

  4. Empirical analysis of authentic aspects in reality-based mathematical test items

    Schlüter, D. (Sprecher*in), Besser, M. (Sprecher*in), Greefrath, G. (Sprecher*in) & Vos, P. (Sprecher*in)

    12.08.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

  5. Exploring teachers‘ pedagogical content knowledge for teaching length estimation

    Huang, H.-M. E. (Sprecher*in), Hoth, J. (Ko-Autor*in), Chang, W.-S. (Ko-Autor*in), Heinze, A. (Ko-Autor*in) & Ruwisch, S. (Ko-Autor*in)

    28.07.202502.08.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

  6. Formatives Assessment im Mathematikunterricht (der Sekundarstufe I): Berücksichtigung von Effekten generischer und fachspezifischer Unterrichtsqualität

    Besser, M. (Sprecher*in)

    06.05.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenForschung

  7. Aus dem echten Leben? Untersuchungen zur Authentizität in realitätsbezogenen Aufgaben

    Schlüter, D. (Sprecher*in), Besser, M. (Sprecher*in), Greefrath, G. (Sprecher*in) & Vos, P. (Sprecher*in)

    04.03.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

  8. Wie kann man beim Modellieren Studierfähigkeit entwickeln?

    Besser, M. (Sprecher*in), Ernst, O. (Sprecher*in) & Körner, H. (Sprecher*in)

    02.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

  9. Organisation des Symposiums: "Förderbezogene Diagnostik im inklusiven Mathematikunterricht"

    Töllner, F. (Sprecher*in), Kuhl, P. (Sprecher*in) & Besser, M. (Sprecher*in)

    27.01.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

  10. Wie verarbeiten Lernende Feedback im inklusiven Mathematikunterricht?

    Töllner, F. (Sprecher*in), Kuhl, P. (Ko-Autor*in) & Besser, M. (Ko-Autor*in)

    27.01.2025

    Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...39 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Carbon performance and corporate financial performance during crises
  2. Introduction of non-native Douglas fir reduces leaf damage on beech saplings and mature trees in European beech forests
  3. Factors affecting fruit set in Aizoaceae species of the Succulent Karoo
  4. Patient-reported outcomes in rehabilitation research
  5. Machine Art in the Twentieth Century
  6. Cultural influences on social feedback processing of character traits
  7. Not Only a Workplace
  8. Catalysing Change in Higher Education for Sustainable Development
  9. Mathematics teachers’ domain-specific professional knowledge: conceptualization and test construction in COACTIV
  10. Sustainability economics - General versus specific, and conceptual versus practical
  11. Feelings for the Suffering of Others and the Environment
  12. The role of bioclimatic origin, residence time and habitat context in shaping non-native plant distributions along an altitudinal gradient
  13. Multilevel Water Governance and Problems of Scale
  14. The Values in Crisis Project
  15. Exploring the “works with nature” pillar of food sovereignty
  16. Teacher collaboration, inclusive education and differentiated instruction
  17. Wer wird subventioniert?
  18. Embodying relationality through immersive sustainability solutions with Indigenous communities in the Ecuadorian Amazon
  19. The Search for Sanctuary
  20. To See and to Be (With) - Reflections on the Ecology of Web Videos
  21. Intra-industry adjustment to import competition
  22. Intra- and interspecific tree diversity promotes multitrophic plant–Hemiptera–ant interactions in a forest diversity experiment
  23. Multiple Coordination Patterns in Infant and Adult Vocalizations
  24. The Making of MEZ - Multilingual Development:
  25. Ten claims on behalf of technology
  26. Drivers of above-ground understorey biomass and nutrient stocks in temperate deciduous forests
  27. Rationality and Sin
  28. Tit for tat in the face of death