Texte evaluieren und für Sprache sensibilisieren

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Standard

Texte evaluieren und für Sprache sensibilisieren. / Merkert, Alexandra.
In: Grundschule Deutsch, Vol. 2021, No. 71, 2021, p. 38-40.

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{5a126d705a4f4c2cabdbd73493ee5069,
title = "Texte evaluieren und f{\"u}r Sprache sensibilisieren",
abstract = "Texte kritisch lesen, die darin enthaltenen Informationen verstehen, pr{\"u}fen und bewerten ist eine wichtige Teilkompetenz, wenn es um das Lesen geht. In der hier skizzierten Doppelstunde werden die Sch{\"u}lerinnen und Sch{\"u}ler f{\"u}r das Lesen und kritische Hinterfragen von Texten sensibilisiert.",
keywords = "Erziehungswissenschaften",
author = "Alexandra Merkert",
year = "2021",
language = "Deutsch",
volume = "2021",
pages = "38--40",
journal = "Grundschule Deutsch",
issn = "1614-1059",
publisher = "Friedrich Verlag",
number = "71",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Texte evaluieren und für Sprache sensibilisieren

AU - Merkert, Alexandra

PY - 2021

Y1 - 2021

N2 - Texte kritisch lesen, die darin enthaltenen Informationen verstehen, prüfen und bewerten ist eine wichtige Teilkompetenz, wenn es um das Lesen geht. In der hier skizzierten Doppelstunde werden die Schülerinnen und Schüler für das Lesen und kritische Hinterfragen von Texten sensibilisiert.

AB - Texte kritisch lesen, die darin enthaltenen Informationen verstehen, prüfen und bewerten ist eine wichtige Teilkompetenz, wenn es um das Lesen geht. In der hier skizzierten Doppelstunde werden die Schülerinnen und Schüler für das Lesen und kritische Hinterfragen von Texten sensibilisiert.

KW - Erziehungswissenschaften

UR - https://www.friedrich-verlag.de/grundschule/deutsch/sprache-untersuchen/texte-evaluieren-und-fuer-sprache-sensibilisieren-9955

M3 - Zeitschriftenaufsätze

VL - 2021

SP - 38

EP - 40

JO - Grundschule Deutsch

JF - Grundschule Deutsch

SN - 1614-1059

IS - 71

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Translating interventions to improve competence, motivation, and support of heating professionals to increase energy efficiency in Swiss buildings
  2. Business model communication and financial performance in crossnational acquisitions
  3. “The spaces of sight and sound”–Containment, feedback, and contingency in R. Murray Schafer´s acoustic ecology
  4. Review: The dark side of relict species biology
  5. Mathematik im Ingenieurwissenschaftsstudium – Ansätze zu einer fachbezogenen Kompetenzmodellierung
  6. Demons at Play in Paul Auster´s The Music of Chance
  7. Cadavre Exquisit
  8. A "Crisis of Whiteness" in the "Heart of Darkness"
  9. The role of timing and corrective feedback in L2 discussion activities
  10. Personal norms of sustainability and farm management behavior
  11. A social-ecological approach to support equitable land use decision-making
  12. Reaching and recruiting Turkish migrants for a clinical trial through Facebook
  13. Autonomie der Migration
  14. Driving anger expression in Germany—Validation of the Driving Anger Expression Inventory for German drivers
  15. Two cascaded and extended kalman filters combined with sliding mode control for sustainable management of marine fish stocks
  16. Circular Business Models: OVercoming Barriers, Unleashing Potentials
  17. The "German Case"
  18. Reallabor versus Realexperiment
  19. Plant-plant interactions, biodiversity & assembly in grasslands and their relevance to restoration
  20. Vielfältige Partizipation oder Repräsentation von Vielfalt in der Occupy-Bewegung?
  21. International scaling of sustainability continuing professional development for in-service teachers
  22. Kann man Wald ernten?
  23. Effective democracy, mass culture, and the quality of elites
  24. Medienerziehung in der Kindertagesstätte