Revidierbarkeit, ein Muster der Hypersphäre

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Authors

Die Konstitution einer weiteren raumzeitlichen Struktur in der Digitalisierung des Institutionellen kann aus mediologischer Perspektive als Habitualisierung einer neuartigen Revisionsmöglichkeit der Hinblicknahme der Praxis beschrieben und als ‚hypersphärische Revidierbarkeit‘ identifiziert werden. Diese heuristische Identifikation expliziert das mimetische und impliziert weniger das reproduktive Moment eines Entscheidungsprozesses. Das bedeutet, dass das Ziel und der Zweck der Praxis (also die Richtungen) kontingenter werden, sich weniger linear wiederholen und sich hypersphärische Formen von Zielen und Zwecken bilden. Der vorliegende Beitrag versucht diese mediologische Annahme erziehungs- und bildungswissenschaftlich zu entfalten und anhand der computerspielerischen Bildpraxis Pokémon GO zu exemplifizieren.
Original languageGerman
Title of host publicationJahrbuch Medienpädagogik 14 : Digitaler Raum – digitale Zeit. Form und Veränderung grundlegender Kategorien von Erfahrung und ihre Bedeutung für die Medienpädagogik
EditorsManuela Pietraß, Johannes Fromme, Petra Grell, Theo Hug
Number of pages19
Place of PublicationWiesbaden
PublisherVS Verlag für Sozialwissenschaften
Publication date2018
Pages75-94
ISBN (print)978-3-658-19838-1
ISBN (electronic)978-3-658-19839-8
DOIs
Publication statusPublished - 2018

Recently viewed

Publications

  1. To Fail or Not to Fail
  2. Atmospheric gas-particle partitioning versus gaseous/particle-bound deposition of SVOCs
  3. Study of non-linear systems
  4. The unadaptable fellow
  5. Levels of indicator development for education for sustainable development
  6. Hacking the Classroom
  7. Harmonization in the World Values Survey
  8. Convergence or mediation? Experts of vulnerability and the vulnerability of experts' discourses on nanotechnologies
  9. Design for the triple topline
  10. Children's interpretation of ambiguous pronouns based on prior discourse
  11. Anatomy of Chua's System - Nonlinear Dynamic Electronics for Chaos in the Lab
  12. Multimodality
  13. A Theory-Based Teaching Concept To Embed Sustainability In The Engineering Curriculum
  14. Knowledge retention from older and retiring workers
  15. The Radius of Trust Problem Remains Resolved
  16. How to Predict Mood?
  17. Sprache und Sprachgebrauch untersuchen in der Primarstufe
  18. Theorizing the Role of Metaphors in Co-orienting Collective Action Toward Grand Challenges
  19. The polarity field concept
  20. Is fairness intuitive? An experiment accounting for subjective utility differences under time pressure
  21. Explorations in regional variation
  22. Cross-Channel Real-Time Response Analysis
  23. Robust Control using Sliding Mode Approach for Ice-Clamping Device activated by Thermoelectric Coolers
  24. Landscape modification and habitat fragmentation: a synthesis
  25. Tristan Garcia, Form and Object
  26. Effect of a Web-Based Guided Self-help Intervention for Prevention of Major Depression in Adults With Subthreshold Depression A Randomized Clinical Trial
  27. Principled Interpolation in Normalizing Flows
  28. Reduction of capital tie up for assembly processes
  29. Allometric equations for maximum filtration rate in blue mussels Mytilus edulis and importance of condition index
  30. The Application of Extended Producer Responsibility in Germany
  31. Developing pragmatic competence using EFL textbooks: Focus on requests
  32. Feature selection for density level-sets
  33. Architecture of an adaptive, human-centered assistance system
  34. Clusteranalyse als Methode zur Strukturierung großer Datenmodelle

Press / Media

  1. Weihnachtsfeiern