Pre-service teachers’ perceptions of school development

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

An in-depth understanding of the complexity of factors influencing school organization and development is a prerequisite for successfully responding to constant change within schools, where teachers are expected to play an integral part. This study investigates pre-service teachers’ understanding of relevant fields of school development. A sample of 951 pre-service teachers participated in this study. Findings indicate that pre-service teachers’ understanding is rather low. Even a 6-month school-based training program does not provide a deeper understanding of factors influencing school development. A competency-based training program focusing on school development is suggested.

Original languageEnglish
Title of host publicationCompetencies in Teaching, Learning and Educational Leadership in the Digital Age : Papers from CELDA 2014
EditorsJ. Michael Spector, Dirk Ifenthaler, Demetrios G. Sampson, Pedro Isaias
Number of pages20
PublisherSpringer International Publishing AG
Publication date01.01.2016
Pages57-76
ISBN (print)9783319302935
ISBN (electronic)9783319302959
DOIs
Publication statusPublished - 01.01.2016
Externally publishedYes

Bibliographical note

Publisher Copyright:
© Springer International Publishing Switzerland 2016.

Recently viewed

Publications

  1. Bildungslandschaften für eine nachhaltige Entwicklung
  2. Können wir es uns leisten, nachhaltig zu wirtschaften?
  3. Textsortenspezifische sprachliche Variation ermitteln
  4. The Psychological Actions and Entrepreneurial Success
  5. Heaven and Earth – Cloud and Territory in the Internet
  6. New York City und der 11. September - Drei Jahre danach
  7. Transzendenz in Beziehung. Zur Diskontinuität der Zeit
  8. Beschwerde, Ombudschaft und die Kinder- und Jugendhilfe
  9. Rebound Effects in Methods of Artificial Intelligence
  10. Erzählungen in Literatur und Medien und ihre Didaktik
  11. Kompetenzorientiertes Lehren und Lernen an Hochschulen
  12. Rollstuhlrugby - Kurzportrait einer spannenden Sportart
  13. Selbstreflexion akademischen Schreibhandelns anstoßen
  14. Editorial zum Schwerpunktthema "Medien statt Gedächtnis"
  15. Das System Schule heute und der Stellenwert von Eltern
  16. Consumerist lifestyles in the context of globalization
  17. Das transdisziplinäre Lehrforschungsprojekt “Leben 2014”
  18. The German Welfare System and the Continuity of Change
  19. Im Mittelpunkt steht Ada. Zur Einleitung in diesen Band
  20. Ohne Anstoß und Unterstützung von außen geht es nicht
  21. Bildung für nachhaltige Entwicklung innovativ gestalten
  22. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung für Kita-Kinder
  23. Bewegte Sprache – Ein Leben mit und für Mehrsprachigkeit
  24. Influence of Different Biogenic Fuels on Base Oil Aging
  25. Partizipation als reflexive Praxis im Hilfeplangespräch?
  26. Zeitschrift für kritische Sozialtheorie und Philosophie
  27. Multimediale Lernumgebungen für das Fremdsprachenlernen
  28. Die Stimme der "Ultrarechten": die Kreuzzeitung 1881 - 1892
  29. Die kommunitaristische Gesellschaft der Sozialen Arbeit
  30. Diurnal raptors of West Africa woodland-farmland mosaics
  31. 'Put bluntly, you have something of a credibility problem'
  32. Public responses to climate change and low-carbon energy
  33. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  34. Radsport als Heterotopie von Geschlechtskörpern gedacht
  35. Die Nihilisierung des Nihilismus - Alfred Seidel (1895-1924)
  36. New Methods of Text Production Process Research combined
  37. Sprachliches Handeln von Lernenden im Sachfachunterricht
  38. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften