Mentale Modelle bilden und Textinformationen verstehen. Wie Grundschülerinnen und Grundschüler komplexe Leseaufgaben bewältigen

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Standard

Mentale Modelle bilden und Textinformationen verstehen. Wie Grundschülerinnen und Grundschüler komplexe Leseaufgaben bewältigen. / Kleinknecht, Marc; Lankes, Eva-Maria; Götz, Daniela.
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, Vol. 9, No. 2, 2016, p. 113-124.

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{b345027d21394fc1a020b277b844eacf,
title = "Mentale Modelle bilden und Textinformationen verstehen. Wie Grundsch{\"u}lerinnen und Grundsch{\"u}ler komplexe Leseaufgaben bew{\"a}ltigen",
keywords = "Erziehungswissenschaften",
author = "Marc Kleinknecht and Eva-Maria Lankes and Daniela G{\"o}tz",
note = "ISBN 978-3-7815-2118-6. Titel d. Heftes: Bilder vom Kind / Kindheitsbilder",
year = "2016",
language = "Deutsch",
volume = "9",
pages = "113--124",
journal = "Zeitschrift f{\"u}r Grundschulforschung",
issn = "1865-3553",
publisher = "Springer Nature AG",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Mentale Modelle bilden und Textinformationen verstehen. Wie Grundschülerinnen und Grundschüler komplexe Leseaufgaben bewältigen

AU - Kleinknecht, Marc

AU - Lankes, Eva-Maria

AU - Götz, Daniela

N1 - ISBN 978-3-7815-2118-6. Titel d. Heftes: Bilder vom Kind / Kindheitsbilder

PY - 2016

Y1 - 2016

KW - Erziehungswissenschaften

UR - http://www.klinkhardt.de/verlagsprogramm/2118.html

M3 - Zeitschriftenaufsätze

VL - 9

SP - 113

EP - 124

JO - Zeitschrift für Grundschulforschung

JF - Zeitschrift für Grundschulforschung

SN - 1865-3553

IS - 2

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Associations between the financial and industry expertise of audit committee members and Key Audit Matters within related audit reports
  2. Study harder? the relationship of achievement goals to attitudes and self-reported use of desirable difficulties in self-regulated learning
  3. Die Verminderung der Sollarbeitszeit an Feiertagen und Vorfeiertagen im Tarifvertragsrecht für den öffentlichen Dienst – auch an Sonntagen?
  4. Requirements engineering for an industrial symbiosis tool for industrial parks covering system analysis, transformation simulation and goal setting
  5. Contrasting patterns of intraspecific trait variability in native and non-native plant species along an elevational gradient on Tenerife, Canary Islands
  6. Verbaalisen, symbolimuotoisen ja kuvallisen esitystavan soveltaminen matemaattisten peruskäsitteiden opiskeluun vuorovaikutteisessa etäoppimateriaalissa
  7. Kommunale Aufgabenerfüllung und Vergaberecht – Vergaberechtsfreie Formen der Neuzuordnung von kommunalen Aufgaben und der interkommunalen Zusammenarbeit
  8. Development of a robust classifier of freshwater residence in barramundi (Lates calcarifer) life histories using elemental ratios in scales and boosted regression trees
  9. Triphenylzinn in Gewässern Niedersachsens – Betrachtung der Kompartimente Wasser, Schwebstoff, Sediment und aquatische Organismen – sowie ein Vergleich zu Butylzinnverbindungen
  10. Katalogbeiträge zu Paul Cézanne. Still Life with Apples; Ernst Ludwig Kirchner. Street, Berlin; Pablo Picasso. Boy Leading a Horse; Giorgio de Chirico. Gare Montparnasse (The Melancholy of Departure)
  11. The use of a monolithic column to improve the simultaneous determination of caffeine, paracetamol, pseudoephedrine, aspirin, dextromethorphan, chlorpheniramine in pharmaceutical formulations by HPLC-A comparison with a conventional reversed-phase silica-based column