Bildung und Erziehung heute: Eine erzählerische Hin- und Einführung

Research output: Books and anthologiesMonographsEducationpeer-review

Authors

Was hat Erziehung mit dem Züchten von Menschen zu tun? Ist Schule tatsächlich eine Bildungseinrichtung? Worin liegt der Zusammenhang zwischen humanistischer Bildung und Transhumanismus? Inwiefern kann Künstliche Intelligenz lehren und lernen? Sind Digitalisierung und die Idee einer Erziehung zur Mündigkeit überhaupt vereinbar? Das vorliegende Buch versteht sich als eine Einführung der etwas anderen Art, indem erzählerisch und mit zahlreichen Beispielen versehen die Geschichte von Bildung und Erziehung nachgezeichnet und mit aktuellen Fragestellungen verwoben wird.

In Form einer erzählerischen Einführung und mit zahlreiche Beispielen versehen werden aktuelle gesellschaftliche Fragestellung mit Grundthemen der Bildung und Erziehung verwoben.
Original languageGerman
Place of PublicationWeinheim, Basel
PublisherBeltz Juventa Verlag
Edition1
Number of pages180
ISBN (print)978-3-7799-6461-2
ISBN (electronic)978-3-7799-5778-2
Publication statusPublished - 22.01.2021

Recently viewed

Publications

  1. Entscheidung
  2. Die Schulklasse
  3. What is sustainable agriculture? A systematic review
  4. Business and Economics: Metrics and Peer Review in the journal: "WSEAS Transactions on Business and Economics"
  5. Post-failure impression management
  6. Geben und Nehmen - aber anders
  7. Der Zauberlehrling im Internat
  8. Kosten-Nutzen-Analysen in der Praxis – Pilotierung der Evaluation einer Computerized-Numerical-Control (CNC)-Trainingsmaßnahme
  9. Junge Generation
  10. “It’s not what you say, but how you say it”: How the provision of qualitative, quantitative and monetary environmental information influences companies’ internal decision making
  11. Biopolitical bordering
  12. Evolutionäres Management für den ewigen Frühling
  13. The relationship between intragenerational and intergenerational ecological justice
  14. KESS in der Patientennachsorge
  15. Begleitforschung des Projekts „Resozialisierung und Soziale Integration“ (RESI) in Köln
  16. Inmitten der Extreme
  17. Preventing depression
  18. Trading Many Goods with Many Countries
  19. 44 VwGO: objektive Klagehäufung
  20. Teachers’ beliefs about multilingualism
  21. How to make universal, voluntary testing for COVID-19 work? A behavioural economics perspective
  22. § 15 Verbundene Unternehmen
  23. Role of psychology in sociotechnical transitions studies
  24. Activity-based start-up simulations in entrepreneurship education at German universities
  25. Explorix
  26. Der eingebildete Kranke
  27. Rethinking the meaning of “landscape shocks” in energy transitions
  28. Positive intercropping effects on biomass production are species-specific and involve rhizosphere enzyme activities
  29. “It shouldn’t look aggressive”
  30. Just another buzzword?
  31. Immediation as process and practice of signaletic mattering
  32. Drugs in the Environment
  33. §§ 1–13 Hohe-See-Einbringungsgesetz (HSEG)
  34. Red and green loops help uncover missing feedbacks in a coral reef social–ecological system
  35. PISA, SINUS, Bildungsstandards
  36. Characterization of dissimilar friction stir welded lap joints of AA5083 and GL D36 steel