A cognitive mapping approach to understanding public objection to energy infrastructure: The case of wind power in Galicia, Spain

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Historically, Spain has experienced relatively little public objection to wind power proposals, but this is changing in the region of Galicia, which now hosts a relatively concentrated level of wind turbines. To document and understand this objection, we take a cognitive mapping approach, commenting on its value as a method and focussing particularly on the issue of community compensation. Cognitive mapping structures the causal logic of individuals' thinking, revealing this and facilitating group discussion. Here we compare cognitive maps that reflect different positions on the controversy. Both monetary and in-kind compensation are dismissed by local campaigners and local stakeholder representatives alike. In-kind compensation is regarded as inadequate firstly because it cannot provide the scale of the public goods perceived as necessary by the host community. Secondly, the developer is in any case considered inappropriate as provider of public goods, which the community think should be delivered by local and regional governments.

Original languageEnglish
JournalRenewable Energy
Volume83
Pages (from-to)587-596
Number of pages10
ISSN0960-1481
DOIs
Publication statusPublished - 01.11.2015

Recently viewed

Publications

  1. Modeling High Aswan Dam Reservoir Morphology Using Remote Sensing to Reduce Evaporation
  2. Einstellungen von studierenden im 4. studienjahr zur erlangung kommunikativer kompetenzen
  3. Rez.: Mode und Methode. Die Kybernetik in der Bundesrepublik Deutschland von Philipp Aumann
  4. How and where to map supply and demand of ecosystem services for policy-relevant outcomes?
  5. Situative Identität? Sozialität und Selbstverhältnis unter dem Zeitregime der Spätmoderne
  6. Genese literaler Konzepte - Studien zur didaktischen Theorie schriftsprachlicher Prozesse
  7. Evaluation of a Training Concept in Therapy of Postural Instability in Parkinson`s Disease.
  8. A Review on Higher Education for Sustainable Development - Looking Back and Moving Forward
  9. Measures of microgenetic changes in emotion regulation strategies across life transitions
  10. Pressure effects on activity and selectivity of Candida rugosa lipase in organic solvents
  11. Implementing aspects of inquiry-based learning in secondary chemistry classes: a case study
  12. Nahtstellen nachhaltigen globalen Lernens - Philosophieren als (neue) Aufgabe von Unterricht
  13. Green Software and Green Software Engineering–Definitions, Measurements, and Quality Aspects
  14. Audio/Video-Sampler: Authentische Filmsequenzen und Hörmaterialien für Englisch ab Klasse 8
  15. Die Bedeutung des Stakeholderdialogs für die Nachhaltigkeitskommunikation von Unternehmen
  16. Stakeholder and citizen involvement for Water Framework Directive implementation in Spain
  17. Citizen Linguistics: Spracheinstellungsforschung online. Das Beispiel der Schweizer Dialekte
  18. Anatomia della nazione. Dalla formula trinitaria alle forme della produzione di popolazione
  19. Die EuErbVO und das neue Privileg in internationalen Erbfällen nach Art. 913 Abs. 3 Code civi
  20. Effects of plyometric training on postural control in static and dynamic testing situations
  21. Repeated sampling detects gene flow in a flightless ground beetle in a fragmented landscape
  22. Media-Educational Habitus of Future Educators in the Context of Education in Day-Care Centers
  23. Politisierung des Rechts und Verrechtlichung der Politik durch das Bundesverfassungsgericht?
  24. Können wir sprachförderliche Merkmale der Lehrersprache aus dem Unterricht identifizieren?
  25. Sprechen, Schreiben, Programmieren. Digitalisierung alter Kulturtechniken oder digitale Kultur?
  26. Rhetorische und phonetische Einflussfaktoren auf die Qualität von Telefonverkaufsgesprächen
  27. Professionalisierung von Lehrpersonen für Forschendes Lernen - Herausforderungen und Grenzen
  28. Die Wahrnehmung von temporaler Textkohäsion durch Schüler/-innen am Beispiel eines Sachtextes
  29. Social theatre as a tool for environmental learning processes: a case study from Madrid, Spain
  30. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als orientierendes Konzept für die Arbeit von Kitas
  31. Nachhaltigkeitskommunikation bezogen auf Bildungsinstitutionen für Kinder unter sechs Jahren
  32. Kompetenzorientierter Umgang mit Normabweichungen beim Schreiben in der Fremdsprache Deutsch
  33. Improving Deficiencies? Historical, Anthropological, and Ethical Aspects of the Human Condition
  34. Lexikalische Erwerbsstrategien auf der Basis primärsprachenunterrichtlicher Wortschatzarbeit
  35. "Auschwitz drängt uns auf einen Fleck": Judendarstellung und Auschwitzdiskurs bei Martin Walser
  36. Zukünftiges Engagement der Studierendeninitiative Greening the University - wie es weiter geht