Ma-Tech-Mentoring

Project: Teaching

Project participants

  • Herder-Schule Lüneburg

Description

„Wir bauen einen Roboter“! So heißt das Projekt-Mentoring, in dem Studierende als Mentorinnen bzw. Mentoren zusammen mit Schülerinnen arbeiten. Das Ziel ist, Studierende als Mentoren/innen zu qualifizieren. Schülerinnen werden durch die Programmierung und den Bau von Robotern für ein technisches Studium interessiert. Dabei werden jeweils zwei bis drei Schülerinnen von Studierenden – ihren Mentorinnen und Mentoren – betreut. Die betreuenden Studentinnen bzw. Studenten studieren Fächer mit naturwissenschaftlichen und technischen Inhalten und sind im 2. bis 6. Semester.
Dieses Projekt-Mentoring ist zur Zeit an der Leuphana Universität Lüneburg als Wahlpflichtmodul in unterschiedlichen Fachschwerpunkten der Bachelor-Studiengänge Automatisierungstechnik, Wirtschaftsingenieurwesen und Informatik verankert. Eine Ausweitung auf weitere Studiengänge ist geplant.
StatusFinished
Period01.04.0824.03.10

Recently viewed

Publications

  1. An Unusual Encounter with Oneself
  2. Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input
  3. Scheme and Technical Issues in Water Quality Control
  4. Detecting Various Road Damage Types in Global Countries Utilizing Faster R-CNN
  5. IWRM through WFD implementation? Drivers for integration in polycentric water governance systems
  6. Utilizing learning analytics to support study success
  7. Towards a Service-Oriented Architecture for Production Planning and Control
  8. Performance of process-based models for simulation of grain N in crop rotations across Europe
  9. When it really counts
  10. Warming-up effects of static stretching on power and strength
  11. Robust approximate fixed-time tracking control for uncertain robot manipulators
  12. In situ synchrotron radiation diffraction investigation of the compression behaviour at 350 °C of ZK40 alloys with addition of CaO and Y
  13. Modelling, explaining, enacting and getting feedback: How can the acquisition of core practices in teacher education be optimally fostered?
  14. Changes in processing characteristics and microstructural evolution during friction extrusion of aluminum
  15. Deciphering movement and stasis
  16. Rethink Textile Production - Developing sustainable concepts for textile industry using production simulation
  17. Concepts
  18. Effects of grassland management, endophytic fungi and predators on aphid abundance in two distinct regions
  19. What factors enable social-ecological transformative potential? The role of learning practices, empowerment, and networking
  20. Assessing Quality of Teaching from Different Perspectives
  21. U-model-based dynamic inversion control for quadrotor UAV systems
  22. Effectiveness of Web- and Mobile-Based Treatment of Subthreshold Depression With Adherence-Focused Guidance