SFB 1512 "Intervening Arts": Artistic Way of Life as Intervention (A06)

Project: Research

Project participants

Description

The research project examines artistic positions from the first half of the 20th century which connect therapeutic and formative interventions in moments of social crisis with traditional artistic procedures. New ways of living, working, and relating manifest themselves in artistic practices in which artistic, political, and epistemological aims are mutually conditioned. Practices of creating, healing, and caring draw their intransitive intervening potential from collective and dynamic processes of artistic creation.
StatusActive
Period01.01.2231.12.25

Recently viewed

Publications

  1. Photodegradation of the antineoplastic cyclophosphamide
  2. Die Einbindung des Projekts "Leuphana Sommerakademie" in die universitäre Lehre
  3. Zur lernstrategischen Bedeutung von Übungsaufgaben im Mathematikstudium
  4. Value-based management: a review of its conceptualizations and a research agenda toward sustainable governance
  5. Gewöhnliche Räume, alltägliche Situationen. Begegnungen zwischen Architektur und Soziologie
  6. Lekcja 35-36
  7. Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen:
  8. Innen im Außen
  9. The age of the hominin fossils from Jebel Irhoud, Morocco, and the origins of the Middle Stone Age
  10. Scientists as policy actors
  11. Uncertainty analysis of the coefficients of friction during the tightening process of bolted joints
  12. A bait-and-switch model of corporate social responsibility
  13. Konzepte praktischen Verstehens in der Pädagogik
  14. Internetbasierte kognitiv-behaviorale Behandlungsansätze:
  15. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als regionales Projekt
  16. Zwischen Tradition und Innovation
  17. Fragrance allergens in household detergents
  18. Wiederherstellung degradierter Sandheidelebensräume
  19. Mitya Churikov
  20. Finanzmathematische Effektivzins-Berechnungsmethoden
  21. Philippe Parreno at Schinkel Pavillon and Esther Schipper
  22. The sustainability balanced scorecard
  23. Matheprofis im Gespräch - Kleingruppenarbeit im Mathematikunterricht
  24. Spiele in heterogenen Lerngruppen gemeinsam inszenieren
  25. Kritik als Entunterwerfung. Anmerkungen zu Foucaults Aufsatz 'Was ist Kritik?'
  26. Masse, Volumen, Dichte
  27. Das Emotionsspektrum von Autofahrern im Straßenverkehr