Franziska Greiner-Döchert

Ph.D.

Franziska Greiner-Döchert

Contact

Ph.D. Franziska Greiner-Döchert

  1. 2022
  2. Diagnostic cases in pre-service teacher education: effects of text characteristics and empathy on text-based cognitive models

    Wedel, A., Mueller, C. R. & Greiner, F., 03.07.2022, In: Educational Psychology. 42, 6, p. 694-713 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Digital Casebooks: Fallzentrierte Selbstlernumgebungen zur individualisierten Verknüpfung von Theorie und Praxis

    Greiner-Döchert, F. & Wolf, S. M., 07.06.2022, In: MedienPädagogik - Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 48, p. 52-64 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  4. 2021
  5. Published

    Kollegiale Fallberatung in inklusiven Settings

    Meißner, S. & Greiner-Döchert, F., 13.10.2021, Handbuch Inklusive Diagnostik: Kompetenzen feststellen, Entwicklungsbedarfe identifizieren, Förderplanung umsetzen. Schäfer, H. & Rittmeyer, C. (eds.). 2 ed. Weinheim: Julius Beltz Verlag, p. 646-655 10 p. 36. (Pädagogik).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  6. Does an individualized learning design improve university student online learning? A randomized field experiment

    Dietrich, J., Greiner, F., Weber-Liel, D., Berweger, B., Kämpfe, N. & Kracke, B., 01.09.2021, In: Computers in Human Behavior. 122, 12 p., 106819.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2020
  8. Welches Wissen brauchen Lehrkräfte für inklusiven Unterricht? Perspektiven aus der Berufspraxis

    Greiner-Döchert, F., Sommer, S., Czempiel, S. & Kracke, B., 01.05.2020, In: Journal für Psychologie. 27, 2, p. 117-142 26 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. 2019
  10. Published

    Development of pre-service teachers' self-efficacy beliefs and attitudes towards inclusive education through first teaching experiences

    Weber, K. E. & Greiner, F., 27.12.2019, In: Journal of Research in Special Educational Needs. 19, S1, p. 73-84 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  11. Flexibles Lernen in der Hochschule mit Digitalen Differenzierungsmatrizen

    Greiner-Döchert, F., Kämpfe, N., Weber-Liel, D., Kracke, B. & Dietrich, J., 11.2019, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 14, 3, p. 287–302 16 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  12. 2018
  13. Heterogenitätssensible Hochschullehre: Einsatz einer Differenzierungsmatrix

    Greiner-Döchert, F. & Kracke, B., 03.2018, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 13, 1, p. 69-83 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. 2017
  15. Published

    Eine Concept-Map-basierte Seminarkonzeption zur Unterstützung eines differenzierten Wissensaufbaus im Rahmen einer reflexiv-inklusionsorientierten Lehrkräftebildung

    Greiner-Döchert, F., 2017, Lehrerausbildung für Inklusion: Fragen und Konzepte zur Hochschulentwicklung. Greiten, S., Geber, G., Gruhn, A. & Köninger, M. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 208-219 12 p. (BzLB Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung; vol. 3).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

Recently viewed

Researchers

  1. Kathrin Padberg-Gehle

Publications

  1. What are community energy companies trying to accomplish? An empirical investigation of investment motives in the German case
  2. Culture in sustainable urban development
  3. Der Einfluss der Zweitsprache auf den Fremdensprachenerwerb am Beispiel des Russischen bei weißrussischen Deutschlernenden
  4. Formen des Customer Engagement
  5. Strategisches Modellieren durch heuristische Lösungsbeispiele :
  6. Das Elend der Sozialen Arbeit
  7. § 292 Haftung bei Herausgabepflicht
  8. Vom Rollenwechsel des Gläubigers
  9. Pickle-Ball. Teil II: Umsetzung in der Schule.
  10. Das heterarchische Unternehmen: ein flexibles Organisationsmodell
  11. Escaping Populism – Safeguarding Minority Rights
  12. "Weiße Bilder" in der Werbung
  13. Ecopreneurship and Competitive Strategies
  14. Schriftsystematische Professionalität
  15. Zahlen statt nur Worte
  16. Wie führen Schulleitungen?
  17. Entwicklungs- und Problemberatung für LehrerInnen im Internet
  18. A sprig of parsley that leaves a bitter taste
  19. Export, Import und Produktivität wissensintensiver KMUs in Deutschland
  20. Anticipated and experienced emotions in environmental risk perception
  21. Franz Hessel: Sämtliche Werke in fünf Bänden
  22. Mathematik in der Grundschule, ein Arbeitsbuch / Monika Baum, Hans Wielpütz (Hrsg.)
  23. Statistisches Denken in der Grundschule: Alles nur Zufall?
  24. Vom „Ende" der kunst zur historischen verantwortung
  25. Der Fußballplatz als ethnische Kampfarena
  26. Die Genese literaler Konzepte - Merkmale eines Forschungsfeldes
  27. Relationships between hydrological regime and ecosystem services supply in a Caribbean coastal wetland: a social-ecological approach
  28. Rezension zu: Intellectual Property in the Global Arena. Jurisdiction, Applicable Law, and the Recognition of Judgments in Europe, Japan and the US. Ed. by Jürgen Basedow, Toshiyuki Kono and Axel Metzger. Mohr Siebeck 2010. X, 404 S. (Materialien zum ausländischen und internationalen Privatrecht, Band 49)
  29. Upsides and downsides of the sharing economy
  30. Boundary speak in sustainability studies
  31. Democracy Confused: When People Mistake the Absence of Democracy for Its Presence
  32. The Emerging Roles of Management for Corporate Sustainability
  33. Business models for sustainability: entrepreneurship, innovation and transformation
  34. Clean by Nature. Lively Surfaces and the Holistic-Systemic Heritage of Contemporary Bionik.
  35. Einleitung in den Schwerpunkt. Medien der Sorge