Professorship for Business Management, in Particular Communication and Cultural Management

Organisational unit: Section

  1. Published

    Absenteeism as a Reaction to Harmful Behavior in the Workplace from a Stress Theory Point of View

    Martin, A. & Matiaske, W., 2017, In: Management Revue. 28, 2, p. 227-254 28 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Achieving consumer trust on Twitter via CSR communication

    Kollat, J. & Farache, F., 2017, In: Journal of Consumer Marketing. 34, 6, p. 505-514 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Aktuelle Einsichten in das Kulturmarketing: Studien, Fakten und Erkenntnisse

    Bekmeier-Feuerhahn, S., Adam, U. & Ober-Heilig, N., 2015, In: Zeitschrift für Kulturmanagement: Kunst, Politik, Wirtschaft und Gesellschaft. 1, 2, p. 155-164 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Ambivalenzen in organisationalen Veränderungen: Die Wirkung der Kommunikation auf die Einstellungsbildung

    Helpap, S., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Pinkernelle, L., 01.08.2018, In: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 70, 3, p. 209–241 33 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Anthropomorphe Markengestaltung – Wenn Marken menschlich werden

    Seitz, L. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 02.2023, In: Transfer, Werbeforschung & Praxis. 69, 2, p. 48-55 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  6. Published

    Arbeitsverhalten

    Jochims, T., 2017, Organizational Behaviour - Verhalten in Organisationen . Martin, A. (ed.). 2. aktualisierte und erweiterte Auflage ed. Stuttgart: Kohlhammer Verlag GmbH, p. 124-146 23 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Published

    Arbeitszufriedenheit als soziales Problemlösen

    Jochims, T., 08.06.2019, In: Arbeit. 28, 2, p. 177-204 28 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Artificial empathy in healthcare chatbots: Does it feel authentic?

    Seitz, L., 2024, In: Computers in Human Behavior: Artificial Humans. 2, 1, 100067.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Aufbau von Vertrauen durch Öffentlichkeitsarbeit mit Online-Medien aus attributionstheoretischer Perspektive

    Bekmeier-Feuerhahn, S. & Eichenlaub, A., 2009, Medien im Marketing: Optionen der Unternehmenskommunikation. Gröppel-Klein, A. & Germelmann, C. C. (eds.). Wiesbaden: Dr. Gabler Verlag, p. 293-316 24 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  10. Published

    Bachelor Betriebswirtschaftslehre im Wandel: Integration der verantwortungsvollen Managementausbildung in die akademische Bildung

    Bekmeier-Feuerhahn, S., Hetze, K. & Klapper, R., 2018, CSR und Hochschulmanagement: Sustainable Education als neues Paradigma in Forschung und Lehre. Raueisen, M. & Kolb, M. (eds.). Berlin/Heidelberg: Gabler Verlag, p. 46-67 21 p. (Management-Reihe Corporate Social Responsibility).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...12 Next