Institute of Fine Arts, Music and Education

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Fine Arts, Music and Education combines artistic, pedagogical and research-based expertise within the disciplines fine arts and music, with a particular emphasis on contemporary forms and practice. Lecturers offer modules for students enrolled in the Bachelor and Masters programmes within the faculties of Education and Humanities, in addition to the minor programme Popular Music Studies and the Early Childhood Music Further Education programme. Public exhibitions, concerts and other cultural events are of great importance within in the institute. These collaborative projects are innovatively developed and presented with and for our students thereby enriching the cultural life of the university.

Main research areas

Research activities

Junior professorship for Contemporary Art History, Aesthetic Practices

Professorship for Arts Mediation

Professorship for Music Education, in Particular Popular Music
Prof. Dr. Michael Ahlers

Professorship of Musicology, in particular Popular Music Studies
Prof. Dr. Monika Schoop

  1. “Zwischenereignisse. Installationen und Spectators”

    Kargin, F. (Speaker)

    02.07.2022

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  2. Zukunftsmusik: The Future of Digital Musik Making & Education

    Ahlers, M. (Speaker)

    05.11.2022

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsTransfer

  3. XVIII Conference of the International Association for the Study of Popular Music - 2017

    Ahlers, M. (Speaker)

    29.06.2017

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  4. Workshop: „Musik und Region 2.0 – Chancen der Nachwuchsförderung in den Kanälen den Web.“

    Ahlers, M. (Lecturer)

    15.01.2011

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  5. Workshop »Künstlerische Praktiken postdigitaler Verflechtungen – Reorganisationen zwischen Aisthesis, Kunst und Medien«

    Hallmann, K. (Organiser), Kargin-Zahn, F. (Organiser) & Zahn, M. (Organiser)

    11.07.202412.07.2024

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsResearch

  6. Workshop für lehrkräftebildende Hochschulen Niedersachsens im Rahmen der „Qualitätsoffensive Lehrerbildung“

    Ahlers, M. (Speaker), Besser, M. (Speaker), Kuhl, P. (Speaker) & Herzog, C. (Speaker)

    13.09.2022

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  7. Wissenschaftliche Popmusikanalyse.: Ein Workshop.

    Ahlers, M. (Lecturer)

    10.12.2010

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...21 Next

Recently viewed

Publications

  1. Laakso-Taagepera-Index
  2. Museumslandschaft im Wandel
  3. Agenturen und Integrierte Kommunikation
  4. EU-Verbraucherrecht auf dem Prüfstand
  5. Außervertragliche Haftung der EG, allgemein
  6. Zum Einfluss irrelevanter Schallquellen auf verdeckte Aufmerksamkeitsprozesse
  7. Homogene und heterogene Teilnahmeeffekte des Hamburger Kombilohnmodells
  8. Utilization of phenolic compounds by microalgae
  9. Zirker, Angelika: Der Pilger als Kind. Spiel, Sprache und Erlösung in Lewis Carrolls Alice-Büchern
  10. Editorial: Innovation und Forschung in der Arbeits(zeit)organisation.
  11. Archival or perceived measures of environmental uncertainty?
  12. Plural valuation in southwestern Ethiopia
  13. Corrigendum to “Flexible electricity generation, grid exchange and storage for the transition to a 100% renewable energy system in Europe” [Renew. Energy 139 (2019) 80-101]
  14. Attraktive Arbeitgeber im Mittelstand
  15. Katalogeinträge
  16. Arbeitsmarkt und Silver Workers
  17. I’m so sorry
  18. Verhalten von Arzneimitteln in der Wasseraufbereitung
  19. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 680)
  20. Lernorientierung und Autonomie: Unterrichten von den Lernenden aus - spielend möglich?
  21. Emanation, Umkehrung, Ausstreichung. (De-)Naturalisierungen in Technik- und Medientheorie
  22. Forschendes Lernen nach dem 5E-Modell und Showmanship
  23. Role of multi-microalloying by rare earth elements in ductilization of magnesium alloys
  24. The roles of artists in the emergence of creative sustainable cities
  25. Potentiale und Herausforderungen einer empirischen Subjektivierungsforschung
  26. Ausgewählte Entwicklungen und Konfliktlinien in der Grounded Theory