Sprachliche Diversität und Themenentfaltungsmuster in Schülertexten am Beispiel von Beschreibe-Aufgaben im Fachunterricht
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
Authors
Students often have to describe charts. In order to evaluate such texts, verbal means which contribute to a coherent description of charts are being analysed. The analysis shows a relation between cognition and the application of specific language regarding functional descriptions. This correspondence should be considered in domain-specific learning environments.
Originalsprache | Deutsch |
---|---|
Titel | Mündliches und schriftliches Handeln im Deutschunterricht : Wie Themen entfaltet werden |
Herausgeber | Ulrike Behrens, Olaf Gätje |
Anzahl der Seiten | 22 |
Erscheinungsort | Berlin, Frankfurt |
Verlag | Peter Lang Verlag |
Erscheinungsdatum | 2016 |
Seiten | 219-240 |
ISBN (Print) | 978-3-631-66157-4 |
ISBN (elektronisch) | 978-3-653-05731-7 , 978-3-631-69281-3 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 2016 |
Extern publiziert | Ja |