Sprachliche Diversität und Themenentfaltungsmuster in Schülertexten am Beispiel von Beschreibe-Aufgaben im Fachunterricht

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

Students often have to describe charts. In order to evaluate such texts, verbal means which contribute to a coherent description of charts are being analysed. The analysis shows a relation between cognition and the application of specific language regarding functional descriptions. This correspondence should be considered in domain-specific learning environments.
OriginalspracheDeutsch
TitelMündliches und schriftliches Handeln im Deutschunterricht : Wie Themen entfaltet werden
HerausgeberUlrike Behrens, Olaf Gätje
Anzahl der Seiten22
ErscheinungsortBerlin, Frankfurt
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum2016
Seiten219-240
ISBN (Print)978-3-631-66157-4
ISBN (elektronisch)978-3-653-05731-7 , 978-3-631-69281-3
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2016
Extern publiziertJa

Links

DOI