Komplexe Lernaufgaben zur Förderung interkultureller kommunikativer Kompetenzen im Spanischunterricht der Sekundarstufe II: Ergebnisse einer empirischen Studie
Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung
Authors
Within the framework of an empirical study, the article provides a complex competence task for the film Dr. Aleman (2008) in a 12th grade of a German high school. The aim is to show that the film as a cultural resource for intercultural learning initiates (inter-)cultural interpretations and explanations. Section 2 initially examines film as a cultural representation in the foreign language classroom. In section 3, the empirical study and the complex task are introduced. A short synopsis of the film is given, and the learning potentials of the film for the Spanish as a Foreign Language Class-room are discussed. Section 4 provides the development of the task and didactic considerations for part-tasks. Subsequently, section 5 describes the method of data collection and interpretation and, fur-thermore, presents model preliminary results of the study.
Originalsprache | Deutsch |
---|---|
Aufsatznummer | 5 |
Zeitschrift | Fremdsprachen Lehren und Lernen |
Jahrgang | 45 |
Ausgabenummer | 1 |
Seiten (von - bis) | 64-80 |
Anzahl der Seiten | 17 |
ISSN | 0932-6936 |
Publikationsstatus | Erschienen - 06.2016 |
- Kulturvermittlung/Kulturorganisation - Spanischdidaktik, Interkulturelles Lernen, Kompetenzaufgaben
Fachgebiete
Zugehörige Projekte
Kulturelle Orientierungen und Deutungen im Spanischunterricht der Sekundarstufe II
Projekt: Dissertationsprojekt