International sojourn experience and personality development: Selection and socialization effects of studying abroad and the Big Five

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

As part of a multi-study project, this test-retest study seeks to identify the relations between studying abroad and a sojourner's personality as measured by the Big Five personality traits. It thereby attempts to answer the questions of who chooses to study abroad and how study abroad changes personality. A total of 221 students from a German university were tracked over the course of a semester, with the Big Five being obtained via a German version of the Big Five Inventory (Lang, Lüdtke, & Asendorpf, 2001) both at the beginning and at the end. The share of 93 students who studied abroad were found to rate higher in agreeableness and openness prior to the international experience than their fellow students who did not sojourn. In turn, sojourning evoked increases in both extraversion and agreeableness and a decrease in neuroticism. Upon inclusion of interaction terms of initial Big Five levels and study abroad status, positive main effects of study abroad and negative interaction effects for both agreeableness and conscientiousness could be observed.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftPersonality and Individual Differences
Jahrgang112
Seiten (von - bis)55-61
Anzahl der Seiten7
ISSN0191-8869
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.07.2017

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Biografische Berufswege im Horizont der Gilde Soziale Arbeit
  2. Strategien von Grundschulkindern im Umgang mit Verhältnissen
  3. Polyfluoroalkyl compounds in the East Greenland Arctic Ocean
  4. Thesen zur Koinzidenz von Symbolwert und Marktwert der Kunst
  5. Stadt als Möglichkeitsraum – Möglichkeitsräume in der Stadt
  6. Climatic distribution of tree species in the Atlantic Forest
  7. Global assessment of the non-equilibrium theory of rangelands
  8. Paarbeziehung und Familie als vertragsförmige Institutionen?
  9. CODA - A Groupbase System For Cooperative Design Applications
  10. Editoral: Theoretische Autonomie oder Kritik der Kriminologie?
  11. Design and Development of a Livestock Food Monitoring System
  12. European Management Styles: Gaining Insights from Stereotypes
  13. Religionsunterricht in der konsequent pluralistischen Schule
  14. Expérimentation et évaluation du portail TELL ME MORE CAMPUS
  15. Pathways of Data-driven Business Model Design and Realization
  16. Die Tradition der Pädagogik und die Selbstkritik der Moderne
  17. Welches Wissen brauchen Lehrkräfte für inklusiven Unterricht?
  18. Armut und Gesundheit - Herausforderung für die Soziale Arbeit
  19. Trickkisten: Heinz von Foerster und der Zauber der Kybernetik
  20. GeR/GeRS (Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen)
  21. On the optimal design of insurance contracts with guarantees
  22. Semantic Answer Type and Relation Prediction Task (SMART 2021)
  23. (Pop)Kulturelle Öffentlichkeiten im Kontext der Neuen Rechten
  24. Auf dem Weg zu einem nachhaltigen Unternehmertum im Handwerk
  25. Leseförderung im Schul- und Unterrichtsalltag implementieren
  26. Die mosaische Unterscheidung oder der Preis des Monotheismus
  27. Die Wechselwirkung zwischen Migrations- und Armutserfahrungen
  28. Unionsrechtlicher Eigentumsschutz und deutscher Atomausstieg
  29. "... ein ungeheuerliches Ding mit plumpen, ungeschickten Gliedern"
  30. Industry Transformation through Sustainable Entrepreneurship
  31. Nationale und internationale Kooperationen und Dissemination
  32. Interaktive Nachhaltigkeitsberichterstattung von Unternehmen
  33. BSE - Sozialpsychologische Aspekte eines umstrittenen Risikos