Group formation in computer-supported collaborative learning

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

Group formation in CSCL environments is either done manually with little support from the system, or the system needs an elaborated model of the learning domain in order to select potential peer learners and to form learning groups in a pedagogically sound way. Our research objectives include the integration of collaborative learning into the learning environment so that knowledge about the collaboration context can be used to support collaboration, including group formation without the need for a detailed model of the learning domain. In this paper we describe how so-called Intended Points of Cooperation (IPoCs) can be integrated into a (web-based) course. The course author defines at which points in the course a collaborative activity should occur and specifies the cooperative activity, i.e., type and size of the learning group, the collaboration type, and additional material for each activity. We explain how the system can utilize the knowledge about the collaboration context in order to form appropriate learning groups. Finally, we illustrate our approach with examples from the project "L3: Lifelong learning as a utility", a German federally funded project which serves as a use case.
OriginalspracheEnglisch
TitelGroup '01, proceedings of the 2001 International ACM SIGGROUP Conference on Supporting Group Work : September 30 - October 3, 2001
HerausgeberClarence Ellis, Tom Rodden, Ilze Zigurs
Anzahl der Seiten8
VerlagAssociation for Computing Machinery, Inc
Erscheinungsdatum01.01.2001
Seiten24-31
ISBN (Print)1-58113-294-8
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.01.2001
Extern publiziertJa
VeranstaltungInternational Association for Computing Machinery Special Interest Group Conference on Supporting Group Work - 2001 - Boulder, USA / Vereinigte Staaten
Dauer: 30.09.200103.10.2001
https://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/500286

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Kritik als Urteilskraft - wenn Trolle postkritisch nachahmen
  2. Preserving Colias myrmidone in European cultural landscapes
  3. Globalization and the societal consensus of wealth tax cuts
  4. Stand und Herausforderungen der Bürgerenergie in Deutschland
  5. Polyfluoroalkyl compounds in the East Greenland Arctic Ocean
  6. Polizei und Jugendliche in der Geschichte der Bundesrepublik
  7. Wildnisgebiete-Möglichkeitsräume für nachhaltige Entwicklung?
  8. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  9. Aufbau und Führung von Nachhaltigkeitsmarken in Social Media
  10. Corporate contributions to the Sustainable Development Goals
  11. Pädagogik und Zwang, Minderjährigenrechte und Freiheitsschutz
  12. Education for a sustainable development – European Approaches
  13. Schreiben und Mehrsprachigkeit im Rahmen von Lehramtsstudien
  14. Sources of Individual Differences in L2 Narrative Production
  15. Services from plant-pollinator interactions in the Neotropics
  16. Solution for spillway chute aeration through bottom aerators
  17. Wood-pastures in a traditional rural region of Eastern Europe
  18. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  19. Die Finanzierung des Flächenrecyclings durch Kreditinstitute
  20. Biologische Vielfalt und Bildung für nachhaltige Entwicklung
  21. Nachhaltigkeitskompetenzen in Unternehmen und Organisationen
  22. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  23. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  24. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  25. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  26. Welches Wissen brauchen Lehrkräfte für inklusiven Unterricht?
  27. Freie Pizzawahl für Informatiker und Wirtschaftsinformatiker
  28. International sojourn experience and personality development
  29. Biografische Berufswege im Horizont der Gilde Soziale Arbeit
  30. Strategien von Grundschulkindern im Umgang mit Verhältnissen
  31. Thesen zur Koinzidenz von Symbolwert und Marktwert der Kunst
  32. Stadt als Möglichkeitsraum – Möglichkeitsräume in der Stadt
  33. Climatic distribution of tree species in the Atlantic Forest
  34. Global assessment of the non-equilibrium theory of rangelands