Erroneous Examples: A Preliminary Investigation into Learning Benefits

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

  • Dimitra Tsovaltzi
  • Erica Melis
  • Bruce McLaren
  • Michael Dietrich
  • Giorgi Goguadze
  • Ann-Kristin Meyer
In this work, we investigate the effect of presenting students with common errors of other students and explore whether such erroneous examples can help students learn without the embarrassment and demotivation of working with one’s own errors. The erroneous examples are presented to students by a technology enhanced learning (TEL) system. We discuss the theoretical background of learning with erroneous examples, describe our TEL setting, and discuss initial, small-scale studies we conducted to explore learning with erroneous examples.
OriginalspracheEnglisch
TitelLearning in the Synergy of Multiple Disciplines - 4th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2009, Proceedings : 4th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2009 Nice, France, September 29–October 2, 2009 Proceedings
HerausgeberUlrike Cress, Vania Dimitrova, Marcus Specht
Anzahl der Seiten6
ErscheinungsortBerlin
VerlagSpringer
Erscheinungsdatum2009
Seiten688-693
ISBN (Print)3642046355, 9783642046353
ISBN (elektronisch)978-3-642-04636-0
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2009
Extern publiziertJa
Veranstaltung4th European Conference on Technology Enhanced Learning - 2009: Learning in the Synergy of Multiple Disciplines - Nice, Frankreich
Dauer: 29.09.200902.10.2009
Konferenznummer: 4
http://www.ec-tel.eu/index.php?id=969

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The influence of travel company reputation on online travel decisions
  2. Sozial- und naturwissenschaftliche Bildung in der Grundschule Italiens
  3. Learning about European neighbours in primary school teacher training
  4. Kooperationspartner, Netzwerke, Stakeholder im Bereich der Elternarbeit
  5. Autoritarismus und Einstellung zu Menschenrechten im Ost-West-Vergleich
  6. Towards a Bayesian Student Model for Detecting Decimal Misconceptions
  7. Local Scenes, Conditions of Music Making and Neoliberal City Governance
  8. THE SENSUAL SELF - INNER SENSE AND CONSCIOUSNESS IN KANT - GERMAN - MOHR,G
  9. Gerbil – Benchmarking named entity recognition and linking consistently
  10. Der Umgang von Lehrerinnen und Lehrern mit interkulturellen Konflikten
  11. Der Deutsche Qualifikationsrahmen (DQR) zwischen Status Quo und Aufbruch
  12. Die Leuphana Universität Lüneburg und die transkulturelle Wissenschaft
  13. Mit dem kulturellen Blick auf den Weg zu einer nachhaltigen Entwicklung
  14. Right into the heart. Branford Marsalis and the blues "Housed from Edward"
  15. Zur Verankerung der Vertrauensproblematik in der soziologischen Theorie
  16. Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung
  17. The impact of TV ads on the individual user's online purchasing behavior
  18. Indikatoren für eine diskursive Evaluation transdisziplinärer Forschung
  19. Late Pleistocene vegetation of the basin of Phlious, NE-Peloponnese, Greece
  20. Internationaler Masterstudiengang 'Sustainable Development and Management'
  21. Internationaler Masterstudiengang 'Sustainable Development and Management'
  22. Von der Herausforderung das Leitbild der Nachhaltigkeit zu kommunizieren
  23. Rez. Rainer Nicolaysen (Red.): 100 Jahre Hauptgebäude der Universität Hamburg