The German Welfare System and the Continuity of Change

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

Original languageEnglish
Title of host publicationThe End of Welfare as We Know It? : Continuity and Change in Western Welfare State Settings and Practices
EditorsPhilipp Sandermann
Place of PublicationBerlin, Toronto
PublisherVerlag Babara Budrich
Publication date25.02.2014
Pages107-125
ISBN (print)9783847400752
ISBN (electronic)9783847403388
DOIs
Publication statusPublished - 25.02.2014
Externally publishedYes

    Research areas

  • Social Work and Social Pedagogics - Social work, welfare state, communication systems, normativity, systems theory, social policy, social integration, empirical evidence, political integration, Political discourse

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Im Mittelpunkt steht Ada. Zur Einleitung in diesen Band
  2. Ohne Anstoß und Unterstützung von außen geht es nicht
  3. Bildung für nachhaltige Entwicklung innovativ gestalten
  4. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung für Kita-Kinder
  5. Bewegte Sprache – Ein Leben mit und für Mehrsprachigkeit
  6. Influence of Different Biogenic Fuels on Base Oil Aging
  7. Partizipation als reflexive Praxis im Hilfeplangespräch?
  8. Zeitschrift für kritische Sozialtheorie und Philosophie
  9. Multimediale Lernumgebungen für das Fremdsprachenlernen
  10. Die Stimme der "Ultrarechten": die Kreuzzeitung 1881 - 1892
  11. Die kommunitaristische Gesellschaft der Sozialen Arbeit
  12. Diurnal raptors of West Africa woodland-farmland mosaics
  13. 'Put bluntly, you have something of a credibility problem'
  14. Public responses to climate change and low-carbon energy
  15. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  16. Radsport als Heterotopie von Geschlechtskörpern gedacht
  17. Die Nihilisierung des Nihilismus - Alfred Seidel (1895-1924)
  18. New Methods of Text Production Process Research combined
  19. Sprachliches Handeln von Lernenden im Sachfachunterricht
  20. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften
  21. Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“
  22. Sprachensensibilität als Merkmal der Schreibwissenschaft
  23. Forschendes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  24. Redemption Restored: The Star in the Context of Modernity
  25. Ñizolke zugu Dios ñi Nütxam pu Chilemapuche ñi zugun mew:
  26. Special Issue 'Communication for and about Sustainability'
  27. Hannah Arendt - Philosophie der Praxis als Welteröffnung
  28. Kompetenzen und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  29. Die Bedeutung der sprachlichen Bildung im Fachunterricht
  30. Promoting Sustainable Consumption in Educational Settings
  31. Der Zoo in einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  32. Special Issue: Proactive behaviour across group boundaries:
  33. The Politics of (Non)Knowledge in the (Un)Making of Migration
  34. Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium
  35. Humankapital als Erfolgsfaktor für Unternehmensgründungen
  36. Wenn der Ritter gut mit dem Mägdlein schön im Grase tief...
  37. Dimensionierung des Sachtextverständnisses durch Aufgaben
  38. Perceived enactment of autonomy of nursing home residents
  39. Über den Gebrauch weißer Prinzipien in Kants Philosophie
  40. Deutungsmuster von MINT-Lehrpersonen zu Forschendem Lernen
  41. Urban areas and urban-rural contrasts under climate change
  42. Infelicitous communication or degrees of misunderstanding
  43. Lerntransfermessung im Rahmen betrieblicher Weiterbildung