Epilogue: Future directions on learning analytics to enhance study success

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

Utilising learning analytics in order to enhance study success is an emerging topic in higher education. Empirical evidence is still scarce, even though some higher education institutions already implemented learning analytics systems and reported positive impacts on student retention. This edited volume captures many current research and practical experiences on learning analytics in the field of higher education regarding theoretical perspectives linking learning analytics and study success, technological innovations for supporting student learning, issues and challenges for implementing learning analytics at higher education institutions, as well as case studies showcasing successfully implemented learning analytics strategies at higher education institutions. This epilogue presents an analysis of the previous chapters with a focus on four majors themes that have emerged: (1) acceptance and competence for the implementation of learning analytics, (2) personalised learning and early interventions, (3) data privacy and ethics, and (4) technical considerations. In conclusion, future directions on learning analytics for enhancing study success are presented.
OriginalspracheEnglisch
TitelUtilizing learning analytics to support study success
HerausgeberDirk Ifenthaler, Dana-Kristin Mah, Jane Yin-Kim Yau
Anzahl der Seiten9
VerlagSpringer International Publishing
Erscheinungsdatum17.01.2019
Seiten313-321
ISBN (Print)9783319647913
ISBN (elektronisch)9783319647920
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 17.01.2019
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Magic Cooking
  2. Increasing the career choice readiness of young adolescents: An evaluation study
  3. Die Identität der Amöben
  4. Teilhabe von geflüchteten Jugendlichen im Kontext digitaler Medien
  5. Globales Lernen in der Schule
  6. Mechanical and Corrosion Properties of Two Precipitation-Hardened Mg-Y-Nd-Gd-Dy Alloys with Small Changes in Chemical Composition
  7. Carl H. Lindroth und sein Beitrag zur Carabidologie
  8. Erziehungsarbeit und Kinderleben gestalten
  9. Urban versus remote air concentrations of fluorotelomer alcohols and other polyfluorinated alkyl substances in Germany
  10. Das Bildungssystem in den 1990er Jahren. Am Beginn einer Zeitenwende
  11. Lekcja 15-16
  12. Ko-Konstruktive Lehrentwicklung im Entwicklungsteam Mathematik der Leuphana Universität Lüneburg
  13. Lernen und Geographie - Geographien des Lernens
  14. Lonzi Lesen
  15. Der Mann im Hintergrund ?
  16. Von Knoten zu Knoten
  17. Mandatory non-financial reporting in the banking industry
  18. Die Russen kommen - kein Grund zur Sorge
  19. Party Euroscepticism and the Conditions for Its Success
  20. Participation of Children and Young People in Alternative Care - Introduction
  21. Dienstleistungskonzepte für eine nachhaltige Unternehmensentwicklung
  22. Gesundheitsarbeit in Schulen
  23. Critique
  24. Sprache und Selbstverständnis der Deutschchilenen
  25. Die "bestmögliche Rückläuferverwertung"
  26. Fundamental social motives measured across forty-two cultures in two waves
  27. Abwehr
  28. Sustainability Accounting for the Industrial Use of Biomass
  29. A health economic outcome evaluation of an internet-based mobile-supported stress management intervention for employees
  30. Menschenbilder: Der homo sustinens
  31. Why gender matters for addressing chemical pollution
  32. Kognitiver Anspruch von Aufgaben im Deutschunterricht
  33. Mathematik im Übergang Schule/Hochschule und im ersten Studienjahr
  34. Menschlichkeit in der Lehrer-Schüler-Beziehung
  35. Lekcja 17-18
  36. Mehrebenen-Steuerung in Universitäten
  37. Of Urban Wastelands and Commodified (Post-)Pastoral Retreats
  38. Helfen Strategien beim Lösen von Modellierungsaufgaben ?
  39. Medical care costs of bipolar Disorders -a systematic Literature review