Epilogue: Future directions on learning analytics to enhance study success

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

Utilising learning analytics in order to enhance study success is an emerging topic in higher education. Empirical evidence is still scarce, even though some higher education institutions already implemented learning analytics systems and reported positive impacts on student retention. This edited volume captures many current research and practical experiences on learning analytics in the field of higher education regarding theoretical perspectives linking learning analytics and study success, technological innovations for supporting student learning, issues and challenges for implementing learning analytics at higher education institutions, as well as case studies showcasing successfully implemented learning analytics strategies at higher education institutions. This epilogue presents an analysis of the previous chapters with a focus on four majors themes that have emerged: (1) acceptance and competence for the implementation of learning analytics, (2) personalised learning and early interventions, (3) data privacy and ethics, and (4) technical considerations. In conclusion, future directions on learning analytics for enhancing study success are presented.
OriginalspracheEnglisch
TitelUtilizing learning analytics to support study success
HerausgeberDirk Ifenthaler, Dana-Kristin Mah, Jane Yin-Kim Yau
Anzahl der Seiten9
VerlagSpringer International Publishing
Erscheinungsdatum17.01.2019
Seiten313-321
ISBN (Print)9783319647913
ISBN (elektronisch)9783319647920
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 17.01.2019
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Der sensitive Blick
  2. Ästhetik der Reorganisation. Zur Einleitung
  3. Der (Konzern-)Lagebericht als strategisches Kommunikationsinstrument für das Value Based Management
  4. The Silver Workers Institute: Active Retirees in Germany
  5. Globales Lernen in der Schule
  6. Mechanical and Corrosion Properties of Two Precipitation-Hardened Mg-Y-Nd-Gd-Dy Alloys with Small Changes in Chemical Composition
  7. Souveränität und Hypertrophie
  8. Zur lernstrategischen Bedeutung von Übungsaufgaben im Mathematikstudium
  9. Stimmen aus der Praxis
  10. Intermediale Performances
  11. The exporter productivity premium along the productivity distribution
  12. Karl Kroeber: Artistry in Native American Myths
  13. Die Bedeutung der Zeit
  14. Praxistipps für den Englischlehrer. "Call my bluff".
  15. Entwicklung von Modellierungsaufgaben unter Rückgriff auf das Webportal „MathCityMap“ in einem fachdidaktischen Seminar für Lehramtsstudierende
  16. Mathematische Kompetenz in PISA, IQB- Ländervergleich und NEPS- Drei Studien, gleiches Konstrukt?
  17. Evaluating complex mental health care in outpatient care in rural Lower Saxony: an ecologic study
  18. Biotechnological production of organic acids from renewable resources
  19. Medien des Immediaten
  20. In einen Harung ...
  21. Hast du heute schon gelebt?
  22. Bildungssprachförderlicher Unterricht - wie geht das? Qualitätsmerkmale für den Unterricht.
  23. Coupled nutrient removal and biomass production with mixed algal culture
  24. Vom Tableau zur entfesselten Kamera
  25. § 352 Aufrechnung nach Nichterfüllung
  26. Ko-Konstruktive Lehrentwicklung im Entwicklungsteam Mathematik der Leuphana Universität Lüneburg
  27. §29 Windenergie
  28. Works councils in Germany
  29. Partizipation von Studierenden in Studiengängen für beruflich Qualifizierte
  30. Der Mann im Hintergrund ?
  31. Es gibt so viel zu, warum gegen evidenzbasiertes Management polemisieren?
  32. Mandatory non-financial reporting in the banking industry
  33. Distance-sensitivity of German imports