An analytical approach to evaluating monotonic functions of fuzzy numbers

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

This paper presents a practical analytical approach to evaluating continuous, monotonic functions of independent fuzzy numbers. The approach is based on a parametric α cut representation of fuzzy numbers and allows for the inclusion of parameter uncertainties into mathematical models.

OriginalspracheEnglisch
Titel8th Conference of the European Society for Fuzzy Logic and Technology, EUSFLAT 2013 - Advances in Intelligent Systems Research
Anzahl der Seiten5
VerlagAtlantis Press
Erscheinungsdatum08.2013
Seiten289-293
ISBN (Print)9781629932194
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 08.2013
Extern publiziertJa
Veranstaltung8th Conference of the European Society for Fuzzy Logic and Technology, EUSFLAT 2013 - University of Milano-Bicocca, Milan, Italien
Dauer: 11.09.201313.09.2013
Konferenznummer: 8
http://eusflat2013.disco.unimib.it/www.ir.disco.unimib.it/eusflat2013.html

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions
  2. Chemieunterricht in Bewegung – Forschendes Lernen am Thema „Chromatographie“
  3. IN DER UMWELT ABBAUBARE CHINOLON-ANTIBIOTIKA MIT HEMIAMINAL-STRUKTUREINHEIT
  4. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling
  5. "Global competence" - der neue Fokusbereich in PISA 2018. Ein holpriger Start
  6. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 23 [Entscheidungsverfahren]
  7. Mit Schätzaufgaben zu einem adäquaten Verständnis von Messungenauigkeiten
  8. Digital language teaching after COVID-19: what can we learn from the crisis?
  9. Studentische Perspektiven auf die digitale Transformation der Hochschulen
  10. Modeling Interactions and Dependencies in Production Planning and Control
  11. On Hypo-Real Models, or Global Climate Change: A Challenge for the Humanities
  12. Sonderheft Medienökonomien, Zeitschrift für Medienwissenschaft, Vol 18, Nr. 1
  13. Scaffolding guided inquiry-based chemistry education at an inclusive school
  14. Meta-analysis as a tool for developing entrepreneurship research and theory
  15. The effect of a ban on late-night off-premise alcohol sales on violent crime
  16. Sensorless Control of AC Motor Drives with Adaptive Extended Kalman Filter
  17. "Ethik und Normen im Bankenmanagement" - Paradigmenwechsel in der Bankführung
  18. Kompetenzforschung in den Fachdidaktiken auf der Grundlage von IRT-Modellen
  19. Assessment of Nonoccupational Exposure to DDT in the Tropics and the North
  20. The career resources model: An integrative framework for career counsellors
  21. DaZKom - Ein Modell von Lehrerkompetenz im Bereich Deutsch als Zweitsprache
  22. Genderkompetenz als Schlüsselqualifikation für polizeiliche Führungskräfte
  23. Gefährdungsbeurteilung psychischer Belastung für die digitalisierte Arbeit
  24. A lyapunov approach in the derivative approximation using a dynamic system
  25. How perceived security risk influences acceptance of virtual shopping walls
  26. Die Haftung von Ratingagenturen gegenüber Kapitalanlegern: Von Sydney lernen?
  27. The European species of Chalarus Walker, 1834 revisited (Diptera: Pipunculidae)
  28. PISA, NEPS und BiSta – Sind die Kompetenzmessungen in Mathematik vergleichbar?
  29. Nachhaltigkeitsstrategien und die Herausforderung der politischen Umsetzung
  30. The day after mowing: Time and type of mowing influence grassland arthropods