Verena Letzel-Alt

Dr.

Verena Letzel-Alt

Kontakt

Dr. Verena Letzel-Alt

  1. Erschienen

    The psychometric properties of the Arabic version of the Teachers’ Attitudes towards Differentiated Instructional Scale

    Alnahdi, G. H., Pozas, M., Sulaimani, M. F. & Letzel-Alt, V., 22.08.2025, in: Frontiers in Psychology. 16, 8 S., 1425152.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    From theory to practice: Exploring Nigerian student teachers' experiences of managing learners with special needs in inclusive classrooms

    Nwosu, K. C., Letzel-Alt, V. & Pozas, M., 31.07.2025, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: British Journal of Special Education. 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    From attitudes to self-efficacy: identifying teachers profiles to understand their differentiated instructional practice

    Pozas, M., Jordan, G. & Letzel-Alt, V., 05.05.2025, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: European Journal of Special Needs Education. 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Fostering inclusive teaching competences: Concrete practice-oriented suggestions for teachers to deal with diverse learning groups in inclusive settings

    Letzel-Alt, V. & Pozas, M., 06.2025, in: British Journal of Special Education. 52, 2, S. 221-227 7 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Inclusive education for refugee students from Ukraine—An exploration of differentiated instruction in German schools

    Letzel-Alt, V. & Pozas, M., 07.2024, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 24, 3, S. 855-865 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Differentiated Instruction Around the World - A Global Inclusive Insight

    Letzel-Alt, V. (Herausgeber*in) & Pozas, M. (Herausgeber*in), 01.08.2023, Münster / New York: Waxmann Verlag. 288 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienForschung

  7. The effects of differentiated instruction on teachers’ stress and job satisfaction

    Pozas, M., Letzel-Alt, V. & Schwab, S., 01.02.2023, in: Teaching and Teacher Education. 122, 12 S., 103962.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Mexican school students’ perceptions of inclusion: A brief report on students’ social inclusion, emotional well-being, and academic self-concept at school

    Pozas, M., Trujillo, C. J. G. & Letzel-Alt, V., 17.03.2023, in: Frontiers in Education. 8, 1069193.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Exploring Mexican lower secondary school students’ perceptions of inclusion

    Pozas, M., Letzel-Alt, V., Schwab, S. & Zurbriggen, C., 18.04.2023, in: Cogent Education. 10, 1, 17 S., 2203971.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Promoting Resistance by the Emission of Antibiotics from Hospitals and Households into Effluent
  2. Interactive effects of nitrogen deposition and climate change on a globally rare forest geophyte
  3. Strong or weak synergy?
  4. Research Gains
  5. Automotive applications of magnesium and its alloys
  6. Wissenschaftlich Schreibenlernen als Sprachlernen
  7. Wie kann Versöhnung gefördert werden?
  8. Sustainability and Competitive Advantage
  9. Thermal Analysis and Production of As-Cast Al 7075/6060 Bilayer Billets
  10. Lipids in preventive dentistry
  11. Atomenergie: Renaissance nein danke
  12. Neo-orthodoxe und soziokulturelle Sozialökologie: Ein Beitrag zur Integrationsdebatte
  13. Young children's developing ability to integrate gestural and emotional cues
  14. Business Model Innovation for Sustainable Energy
  15. When control does not pay off: The dilemma between trade-off opportunities and budget restrictions in B2B negotiations
  16. Ihr habt verbreitet/ die Lehre der Klassiker. 
  17. Vorwort
  18. Die Dioxide und Trioxide des Tropilidens, Synthesen – Thermolysen.
  19. Das Phänomen Trump als Effekt von Microtargeting und Psychometrie
  20. Environmental and historical effects on richness and endemism patterns of carabid beetles in the western Palaearctic
  21. 30 Years After Les Immatériaux
  22. Schuhhaus Görtz: Blended Learning für die Modetrends von morgen
  23. Julius Meier-Graefe und die plurale Logik der Bilder
  24. Decentering the renaissance
  25. "Semisouverän" und doch anpassungsfähig
  26. Bekommst Du vorgelesen?
  27. Überschriften – der Anfang ist das A und O?!
  28. Cultural geographies of coastal change
  29. Zoning of UNESCO Biosphere Reserves
  30. Narcissism and career success
  31. Métodos de enseñanza y aprendizaje interdisciplinario
  32. § 25 Klärgas
  33. Abundance of large old trees in wood-pastures of Transylvania (Romania)
  34. Karl May: Briefwechsel mit Sascha Schneider