Inclusive education for refugee students from Ukraine—An exploration of differentiated instruction in German schools

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Currently, refugee Ukrainian learners are attending German mainstream schools, leading to an even more diverse student population. Given that the German school system is committed to provide inclusive education for all, this study aims to examine how teachers address Ukrainian students learning needs by means of differentiated instruction. To this end, a qualitative study was conducted in which eight elementary school and advanced secondary school teachers were interviewed. Findings revealed that refugee Ukrainian students in German mainstream schools are taught alongside German students, but are also placed in separated classrooms. Additionally, they occasionally participate in remote learning via Zoom from Ukraine. Furthermore, teachers reported using more frequently tiered assignments or peer tutoring systems. In contrast, practices such as mastery learning or open education are seldomly implemented. Implications of the results, as well as limitations and further lines of research are discussed.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Research in Special Educational Needs
Jahrgang24
Ausgabenummer3
Seiten (von - bis)855-865
Anzahl der Seiten11
ISSN1471-3802
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 07.2024

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2024 The Authors. Journal of Research in Special Educational Needs published by John Wiley & Sons Ltd on behalf of National Association for Special Educational Needs.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Der letzte Wille einer Showgröße
  2. Acoustic textures in distance perception
  3. Termineinhaltung versus Bestände - Positionierung mit einem Estscheidungsmodell
  4. Verkehrswissenschaftliche Arbeiten 12
  5. Nonverbale Kommunikation
  6. "Ich kann sagen: Nächstes Jahr ist okay! Mehr kann ich nicht sagen."
  7. Kommunikation zwischen Anwalt und Mandant
  8. Der gestaltende Staat im Kontext gesellschaftlichen Wandels
  9. Apriorische Gewissheit
  10. Das Anforderungsprofil des Insolvenzverwalters
  11. Rollstuhlrugby - Kurzportrait einer spannenden Sportart
  12. Nachhaltige Entwicklung als Strategie und Ziel von Hochschulentwicklung
  13. Lernförderliche Rückmeldungen zu mathematischer Modellierungskompetenz im alltäglichen Mathematikunterricht: Unterrichtsentwicklung durch Lehrerfortbildungen?
  14. Affektive und intentionale Urteile über Wohnhäuser
  15. Accounting for corporate environmental rebounds. A conceptual approach
  16. Evaluation und Feedback der Lehrkräfte
  17. Nachhaltiger Konsum
  18. § 289c Inhalt der nichtfinanziellen Erklärung
  19. Teachers’ Well-Being and Associated Factors during the COVID-19 Pandemic
  20. Die Kontinuität im Wandlungsprozess des bundesrepublikanischen Wohlfahrtssystems
  21. Private Property vs. Public Policy Vision in Ancillary Copyright Law Reform
  22. Environmental governance
  23. Freie Berufe - Einkommen und Steuern (FB€St)
  24. Impact of climate change and pollution driven land use changes on Elbe river (Northern Germany) floodplain vegetation.
  25. Denying bogus skepticism in climate change and tourism research
  26. Locating the Impolitical in American Theatre
  27. Decorating Charleston Farm house
  28. Digitale Kulturen
  29. Wo die wilden Kerle wohnen