Differentiated Instruction Around the World - A Global Inclusive Insight

Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienForschung

Authors

14 different countries, various research methods, 1 topic: Differentiated Instruction.

With increasingly diverse student populations in schools, the establishment of inclusive classrooms has become a top international priority. Teachers around the world are urged to differentiate their instruction in order to support all students’ learning needs. Although there is research on the topic, there are still important gaps to explore, especially the underrepresented international research output. This book tackles such limitations and provides a first ever publication concerning global insights into differentiated instruction. A total of 14 countries from 5 continents provide empirical evidence, theoretical and practical approaches to the topic. The book wraps up with a contribution from Prof. Dr. John Hattie, University of Melbourne, who shares eight theses to help the continuing debate and research on differentiated instruction.
OriginalspracheEnglisch
ErscheinungsortMünster / New York
VerlagWaxmann Verlag
Anzahl der Seiten288
ISBN (Print)978-3-8309-4702-8
ISBN (elektronisch)978-3-8309-9702-3
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.08.2023
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Book review: Critical Approaches to Women and Gender in Higher Education
  2. Alpha and beta diversity across coastal marine social-ecological systems
  3. Transferring an Analytical Technique from Ecology to the Sport Sciences
  4. Participatory scenario planning to facilitate human-wildlife coexistence
  5. Neugierig unterwegs mit dem Innovationsverbund nachhaltiger Mittelstand
  6. Praxisrelevanz – berechnet oder bedacht? Eine Replik auf Maier und Antoni
  7. Smartphones im Unterricht – Wollen das Schülerinnen und Schüler überhaupt?!
  8. Einfluss der Hochschulen auf den Zugang zum Beruf des Wirtschaftsprüfers
  9. Wie attraktiv ist der Arbeitgeber Kita für Männer im Vergleich zu Frauen?
  10. Intermediaries Driving Eco-Innovation in SMEs: A Qualitative Investigation
  11. Strategy for phytomanagement in an area affected by iron ore dam rupture
  12. Kläranlagen als Quelle für polyfluorierte Verbindungen in der Atmosphäre
  13. Taking notes as a strategy for solving reality-based tasks in mathematics
  14. Disentangling the Pathways and Effects of Ecosystem Service Co-Production
  15. Wirtschaften in Netzen – Stärkung ländlicher Regionen durch Zusammenarbeit
  16. A trait-based framework linking the soil metabolome to plant–soil feedbacks
  17. Räume für das Schreiben (er)schaffen - Ein reflektierender Erfahrungsbericht
  18. Repositionierungen: Von Machtverschiebungen im Kapitalismus und Feminismus
  19. Mathematikbezogene Kompetenzmodellierung im Ingenieurwissenschaftsstudium
  20. Herausforderungen und Potentiale bei online geführten Gruppendiskussionen