Vânia Zuin Zeidler

Prof. Dr.

  1. Erschienen

    Worldwide Trends in Green Chemistry Education

    Zuin, V. (Herausgeber*in) & Mammino, L. (Herausgeber*in), 2015, 1st ed. Aufl. Cambridge: Royal Society of Chemistry. 347 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienBuch

  2. Erschienen

    Why gender matters for addressing chemical pollution

    Wang, M., Balayannis, A., Rother, H. A., Hemmati, M., Holthaus, A. & Zuin Zeidler, V., 01.09.2024, in: The Lancet Planetary Health. 8, 9, 1 S., e611.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

  3. What can be learnt from the brazilian cerrado?

    Zuin, V. G., 01.01.2020, Biomass Burning in Sub-Saharan Africa: Chemical Issues and Action Outreach. Mammino, L. (Hrsg.). Springer Netherlands, S. 143-160 18 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  4. Erschienen

    Waste to food: returning nutrients to the food chain

    Smetana, S. (Herausgeber*in), Pleißner, D. (Herausgeber*in) & Zuin Zeidler, V. (Herausgeber*in), 15.02.2022, Wageningen: Wageningen Academic Publishers. 300 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienForschung

  5. Use of the concept of Bildung in the international science education literature, its potential, and implications for teaching and learning

    Sjöström, J., Frerichs, N., Zuin, V. G. & Eilks, I., 03.07.2017, in: Studies in Science Education. 53, 2, S. 165-192 28 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Use of lignins from sugarcane bagasse for assembling microparticles loaded with Azadirachta indica extracts for use as neem-based organic insecticides

    Costa, E. S., Perlatti, B., Da Silva, E. M., Matos, A. P., Da Silva, M. F. G. F., Fernandes, J. B., Zuin, V. G., Da Silva, C. M. P. & Forim, M. R., 01.01.2017, in: Journal of the Brazilian Chemical Society. 28, 1, S. 126-135 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Towards more sustainable curricula

    Zuin, V. G. & Kümmerer, K., 01.02.2021, in: Nature Reviews Chemistry. 5, 2, S. 76-77 2 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

  8. Towards Eco-reflexive Science Education: A Critical Reflection About Educational Implications of Green Chemistry

    Sjöström, J., Eilks, I. & Zuin, V. G., 01.05.2016, in: Science and Education. 25, 3-4, S. 321-341 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Towards a green and sustainable fruit waste valorisation model in Brazil: Optimisation of homogenizer-assisted extraction of bioactive compounds from mango waste using a response surface methodology

    Zuin, V. G., Segatto, M. L. & Zanotti, K., 01.04.2020, in: Pure and Applied Chemistry. 92, 4, S. 617-629 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    To separate or not to separate: what is necessary and enough for a green and sustainable extraction of bioactive compounds from Brazilian citrus waste

    Zuin, V. G., Ramin, L. Z., Segatto, M. L., Stahl, A. M., Zanotti, K., Forim, M. R., da Silva, M. F. D. G. F. & Fernandes, J. B., 01.01.2021, in: Pure and Applied Chemistry. 93, 1, S. 13-27 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKonferenzaufsätze in FachzeitschriftenForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...10 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Trumps Klimapolitik
  2. Das neue Vollstreckungshilferecht im Bereich der freiheitsentziehenden Sanktionen innerhalb der EU
  3. Temporäre Nutzungen urbaner Brachflächen
  4. Terrorismus im Film der 70er Jahre
  5. Temporal trends of polyfluoroalkyl compounds in harbor seals (Phoca vitulina) from the German Bight, 1999-2008
  6. Zukunft der Familie
  7. I’m so sorry
  8. Leuphana Sommerakademie
  9. Lebenslanges Lernen als Erziehungswissenschaft
  10. Die Kehrseite der Medaille. Popkultur und «Subversion» im Kontext der Neuen Rechten
  11. Globalisation Gangnam-style
  12. A CULTure of entrepreneurship education
  13. Strategische Prozesse und Persistenzen
  14. Forschungsförderung unter dem Aspekt transdisziplinärer Integrationsaufgaben
  15. Coaching-Kristallmodell – Coaching Tool Collection mit Materialien
  16. VwGO §44a [Rechtsbehelfe gegen behördliche Verfahrenshandlungen]
  17. Reallabore als Rahmen transformativer und transdisziplinärer Forschung: Ziele und Designprinzipien
  18. Sozialpsychologie der Gruppe
  19. Inklusionsorientierte Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg - Entwicklung und Implementation von Basisqualifikation und Profilstudium
  20. Asia Pacific Perspectives on Accounting for Sustainability: An Introduction
  21. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  22. Sustainable Finance
  23. Relative Autonomie und relative Heteronomie
  24. Einfluss einer trainingsbegleitenden sensomotorischen Intervention auf die sensomotorische Gleichgewichtsregulation
  25. Bindung in familiarer und öffentlicher Erziehung
  26. Rechtliche Rahmenbedingungen des Verhältnisses von Eltern, Schule und Jugendhilfe
  27. Das standardessentielle Patent und die FRAND-Lizenz Teil 1
  28. Fahndungssendungen im deutschsprachigen Fernsehen
  29. Fashion consumption during COVID-19
  30. Francesca Ferrando (2019): Philosophical Posthumanism. Theory in the New Humanities, Series Editor: Rosi Braidotti, Preface by Rosi Braidotti). Bloomsbury Academic (27 June, 2019), 296 pages, ISBN:1350059501, ISBN: 9781350059504
  31. Circular Supply Chain Management in the Wind Energy Industry - A Systematic Literature Review
  32. N-Umsatz und Spurengasemissionen typischer Biomassefruchtfolgen zur Biogaserzeugung in Norddeutschland