Wissens- und textbezogene Modellbildungen schwacher und starker Leserinnen und Leser beim Lösen komplexer Leseaufgaben.

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenForschung

Veranstaltung

4. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF) 2016: Erwartungswidriger Bildungserfolg über die Lebensspanne

07.03.1611.03.16

Berlin, Berlin, Deutschland

Veranstaltung: Konferenz

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Davon lassen wir uns doch nicht unterkriegen - Alltag und Biographien von Mädchen und jungen Frauen mit Behinderungen
  2. Environmental and historical effects on richness and endemism patterns of carabid beetles in the western Palaearctic
  3. The Work of the Holy Spirit: The Differentiation of Human and Divine Salvific Acts in the Pneumatomachian Controversy
  4. Average wage, qualification of the workforce and export performance in German enterprises: Evidence from KombiFiD data
  5. Robust Estimation of Linear Fixed Effects Panel Data Models with an Application to the Exporter Productivity Premium
  6. Acidification effects on in situ ammonia emissions and cereal yields depending on slurry type and application method
  7. Recognising the role of local and Indigenous communities in managing natural resources for the greater public benefit
  8. Wissenschaftler-Karrieren scheitern nicht. Zur Herstellung von "Karriere" in Karriereerzählungen von Wissenschaftlerinnen
  9. Tree neighbourhood diversity increases community productivity and growth stability under contrasting climatic regimes
  10. Controlling a Bank Model Economy by Using an Adaptive Model Predictive Control with Help of an Extended Kalman Filter
  11. Life satisfaction and the consumption values of partners and friends: Empirical evidence from German panel survey data
  12. Auf der Suche nach zeitpolitischen Pfaden: Spaziergang in eine vielgestaltige und zukunftsoffene Landschaft der Zeiten
  13. Considerations on efficient touch interfaces - How display size influences the performance in an applied pointing task