Get Involved! Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM/MINT Classroom

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenLehre

Joannis Kaliampos - Dozent*in

Teach About US is a major national and developing transatlantic program that makes use of an intercultural blended-learning platform designed by the U.S. Embassy in Berlin, Leuphana University Lüneburg, and LIFE e.V. The platform features two innovative programs: “The U.S. Embassy Election Project” (every four years) and “Going Green – Teaching For Sustainability (annually)” as well as a blog run by high school and college students in the U.S. and Germany. Both school projects offer virtual and direct access to experts, hands-on teacher training, a fully developed curriculum-based on web 2.0 innovative teaching tools, and a student competition. The goal of Going Green is to foster interest in innovative sustainability research across the curriculum including the humanities, languages and STEM/MINT subjects, to encourage civic engagement, and develop job qualifications for young people. In addition to offering the regular extended curriculum again in the 2017-18 school year, we are featuring a project week addressing renewable energies from a science and cultural studies perspective. Students will explore the challenges of energy systems in the 21st century, the science behind renewable energies, and ways to implement them in the local context. The project is supported by: Transatlantic Outreach Program (TOP) in Washington D.C. ; Friedrich-Ebert-Stiftung Berlin; Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Wissenschaft Berlin; The Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK); Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen.
05.2018

Veranstaltung

Teacher Training Seminar

03.05.18 → …

Humboldt-Gymnasium Potsdam, Deutschland

Veranstaltung: Sonstiges

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Improving the end-of-life management of solar panels in Germany
  2. Die Orientierungskraft des Lebenslangen Lernens bei Weiterbildnern und Grundschullehrern.
  3. Die Predigten von Plötzensee
  4. Zur Weiterveräußerung gebrauchter Softwarelizenzen ("UsedSoft II")
  5. Interpunktionszeichen der Geschichte; Leichen
  6. Valuation approaches for soil carbon
  7. Verfassungsrechtliche Vertiefung: Neue Ansätze zur Regulierung der Windenergie
  8. Aspekte sozialer Nachhaltigkeit im Kontext der beruflichen Bildung Benachteiligter
  9. Hoffnung auf Normalität. Normalitätskonstruktionen in inklusionsbezogenen Hoffnungsbildern
  10. Environmental assessment in Tsunami-affected Andaman Islands, INDIA
  11. Die Sustainability Balanced Scorecard als Integrationsrahmen für BUIS
  12. On Freedom, Power, Justice
  13. The effects of psychotherapies for major depression in adults on remission, recovery and improvement
  14. Sacred Protest
  15. Blended-Learning Brückenkurs Mathematik für Wirtschaftswissenschaftler.
  16. Kritik der Anerkennung von Vielfalt in der Pädagogik und dem was wir nicht nicht wollen können
  17. The economic insurance value of ecosystem resilience
  18. Climate change, conservation and management: an assessment of the peer-reviewed scientific journal literature
  19. Robust estimates of exporter productivity premia in German business services enterprises
  20. Vasodilatierende Substanzen in Kläranlagenabläufen und Oberflächengewässern
  21. Idiome: Die kleinen ks der Kunst
  22. Vergewaltigung
  23. Aus Wörtern werden Texte
  24. „Dan Flavin” / “Ilya Kabakov” / “Urs Fischer”
  25. Chronological investigations of pleistocene interglacial, glacial and aeolian deposits from Schöningen (Germany) using post-IR IRSL dating and pollen analysis
  26. Psychological approaches to entrepreneurship
  27. Zeit nachhaltig gestalten lernen
  28. The regulation of zero-price markets by the competition authorities in the USA and the EU
  29. Eine alternative Einstiegsvorlesung in die Fachmathematik – Konzept und Auswirkungen
  30. Lebenszyklen touristischer Destinationen
  31. Führung von Silver Workern