Vielperspektivität auch in der Forschung? Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews"

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Standard

Vielperspektivität auch in der Forschung? Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews". / Barth, Matthias; Bruhn, Kristen; Bürgener, Lina et al.
Vielperspektivität im Sachunterricht. ed. / Hartmut Giest; Andreas Hartinger; Sandra Tänzer. Vol. 27 Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017. p. 40 - 48 (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts).

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Harvard

Barth, M, Bruhn, K, Bürgener, L, Edelhoff, SH, Richter, S & Freund, EK 2017, Vielperspektivität auch in der Forschung? Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews". in H Giest, A Hartinger & S Tänzer (eds), Vielperspektivität im Sachunterricht. vol. 27, Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, pp. 40 - 48.

APA

Barth, M., Bruhn, K., Bürgener, L., Edelhoff, S. H., Richter, S., & Freund, E. K. (2017). Vielperspektivität auch in der Forschung? Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews". In H. Giest, A. Hartinger, & S. Tänzer (Eds.), Vielperspektivität im Sachunterricht (Vol. 27, pp. 40 - 48). (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts). Verlag Julius Klinkhardt.

Vancouver

Barth M, Bruhn K, Bürgener L, Edelhoff SH, Richter S, Freund EK. Vielperspektivität auch in der Forschung? Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews". In Giest H, Hartinger A, Tänzer S, editors, Vielperspektivität im Sachunterricht. Vol. 27. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 2017. p. 40 - 48. (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts).

Bibtex

@inbook{65b037ae013745168358ddeb2f24e1d0,
title = "Vielperspektivit{\"a}t auch in der Forschung?: Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines {"}Systematic Reviews{"}",
abstract = "In a systematic review the landscape of publications in General Studies isanalyzed. Analysis is structured in Jour steps: a depiction of sociodemographicfactors, a descriptive-statistical evaluation, an appraisal ofchanges over time, and finally a group-wise comparison of some key criteria.The review allows some insights in the relatively young area of research inGeneral Studies and helps to identify key questions, themes and researchapproaches.",
keywords = "Didaktik des Sachunterrichts",
author = "Matthias Barth and Kristen Bruhn and Lina B{\"u}rgener and Edelhoff, {Silke Hanna} and Sabine Richter and Freund, {Eva Katharina}",
year = "2017",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-7815-2162-9",
volume = "27",
series = "Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts",
publisher = "Verlag Julius Klinkhardt",
pages = "40 -- 48",
editor = "Hartmut Giest and Andreas Hartinger and Sandra T{\"a}nzer",
booktitle = "Vielperspektivit{\"a}t im Sachunterricht",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Vielperspektivität auch in der Forschung?

T2 - Beobachtungen zur Entwicklung der Sachunterrichtsforschung im Rahmen eines "Systematic Reviews"

AU - Barth, Matthias

AU - Bruhn, Kristen

AU - Bürgener, Lina

AU - Edelhoff, Silke Hanna

AU - Richter, Sabine

AU - Freund, Eva Katharina

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - In a systematic review the landscape of publications in General Studies isanalyzed. Analysis is structured in Jour steps: a depiction of sociodemographicfactors, a descriptive-statistical evaluation, an appraisal ofchanges over time, and finally a group-wise comparison of some key criteria.The review allows some insights in the relatively young area of research inGeneral Studies and helps to identify key questions, themes and researchapproaches.

AB - In a systematic review the landscape of publications in General Studies isanalyzed. Analysis is structured in Jour steps: a depiction of sociodemographicfactors, a descriptive-statistical evaluation, an appraisal ofchanges over time, and finally a group-wise comparison of some key criteria.The review allows some insights in the relatively young area of research inGeneral Studies and helps to identify key questions, themes and researchapproaches.

KW - Didaktik des Sachunterrichts

UR - http://www.klinkhardt.de/newsite/media/20170313_9783781521629inh.pdf

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-7815-2162-9

VL - 27

T3 - Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts

SP - 40

EP - 48

BT - Vielperspektivität im Sachunterricht

A2 - Giest, Hartmut

A2 - Hartinger, Andreas

A2 - Tänzer, Sandra

PB - Verlag Julius Klinkhardt

CY - Bad Heilbrunn

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Risk preferences under heterogeneous environmental risk
  2. “Spicing up the Spaghetti Bowl”
  3. Alternative für Deutschland
  4. Qualifizierung für eine unternehmerische Selbstständigkeit - jenseits der Grenzen des Wachstums
  5. Erratum
  6. John Stuart Mill’s Ethics
  7. McLuhan neu lesen
  8. The Changing German Corporate Governance System
  9. Wie entscheiden Initiatoren und Backer im Reward based Crowdfunding?
  10. Digital Campaigning - Die US-Präsidentschaftswahl 2016 im Internet
  11. Measuring Environmental Sustainability
  12. Wie kann Exnovation politisch gestaltet werden?
  13. Vorwort
  14. Beratung in Veränderungsprozessen
  15. Ein Referenz-Datenmodell für Online-Fragebögen im World Wide Web (WWW)
  16. Die Rettung des Ontologischen durch das Ontische?
  17. Organophosphorus flame retardants and plasticizers in the aquatic environment
  18. Retracing My Steps
  19. The acquisition of English as an L3 from a sociocultural point of view
  20. „Perspektiven wechseln“ – Tagen unter Pandemiebedingungen
  21. Bewegungsabläufe nervöser Kunstbegriffe
  22. Relationships between hydrological regime and ecosystem services supply in a Caribbean coastal wetland: a social-ecological approach
  23. Can we have it all? The role of grassland conservation in supporting forage production and plant diversity
  24. In einen Harung ...
  25. Heldentum ohne Gesinnung
  26. Das Wissen des Profils
  27. Pleased accountants - happy environmentalists
  28. The course of research into the economic consequences of German works councils
  29. La vie, la nature, la technique
  30. Trademark and Unfair Competition Conflicts
  31. Alphabetische Strategie