The Making of MEZ - Multilingual Development: A Longitudinal Perspective. Study Design and Methods

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

MEZ is a panel study on secondary school students in Germany that was funded by the Federal Ministry of Education and Research (BMBF) from 2014 to 2019. Its English title Multilingual Development: A Longitudinal Perspective is a free translation of the original Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf, the source of the acronym MEZ. The study was conducted at the University of Hamburg by an interdisciplinary team of researchers from the disciplines of educational science, (English, Romance, Slavic) linguistics, educational psychology, econometrics and sociology.
Original languageEnglish
Title of host publicationLanguage Development in Diverse Settings : Interdisziplinäre Ergebnisse aus dem Projekt "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ)
EditorsHanne Brandt, Marion Krause, Irina Usanova
Number of pages33
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer
Publication date01.01.2022
Pages1-33
ISBN (print)978-3-658-35649-1
ISBN (electronic)978-3-658-35650-7
DOIs
Publication statusPublished - 01.01.2022

    Research areas

  • Educational science - cohort sequential design, sampling strategy, sample characteristics, survey modes and instruments, additional linguistic in-depth study, telephone survey among school leavers

Recently viewed

Publications

  1. Sind Batterien Medien oder Medien Batterien?
  2. Regional Centre of Expertise (RCE) Graz-Styria
  3. Reflektionen in Texten - Bilder vom Menschen
  4. Razzismo e specismo: un intreccio eugenetico
  5. Print exposure across the reading life span
  6. Personalmanagement im demografischen Wandel
  7. Marktorientierte Planung des Produktsystems
  8. Konzeption eines privaten Brachflächenfonds
  9. Ihr habt verbreitet/ die Lehre der Klassiker. 
  10. How to plan as a small scale business owner
  11. Halboffene Weidelandschaften in Deutschland
  12. Fragrance allergens in household detergents
  13. Erforschung multidiskursiver Organisationen
  14. Demokratie in der Einwanderungsgesellschaft
  15. Das Protokoll ermöglicht eine Bruderschaft
  16. Ambidextrous Leadership and Team Innovation
  17. Zur Notwendigkeit ästhetischer Operationen
  18. Unternehmerisches Biodiversitätsmanagement
  19. Transformative research for sustainability
  20. Playing the past to understand the present
  21. „L’Internationale des Gouines et des Pédales“
  22. Kundenintegration durch Additive Fertigung
  23. Internet-Supported Sustainability Reporting
  24. Innovationsverbund Nachhaltige Smartphones
  25. Geschwisterkonstellation und Lesekompetenz
  26. EU Democracy Promotion and the Arab Spring
  27. Erziehungsarbeit und Kinderleben gestalten
  28. Eine Fußball-Minigolfbahn auf dem Schulhof
  29. Digital technology in game-based approaches
  30. Der "Schenkkreis" in der Strafbarkeitslücke ?
  31. Der Fußballplatz als ethnische Kampfarena
  32. Business Models for Sustainable Innovation
  33. Bargaining zone distortion in negotiations
  34. An Asia-centric approach to team innovation
  35. A Global Synthesis of Jatropha Cultivation
  36. Worker Participation and Firm Performance
  37. „Wie gehe ich mit Widersprüchlichkeiten um?“
  38. What Do We Know About Modernization Today?
  39. Von der Innovation zum Corporate Spin Off
  40. Umweltmanagement in deutschen Unternehmen
  41. Sportspiele im Sportunterricht vermitteln
  42. Schlussbericht für die Volkswagenstiftung
  43. Rechtschreiblernen in der Sekundarstufe I
  44. Reality-Based Tasks with Complex-Situations
  45. Problems in Mathematizing Systems Biology
  46. Perspective actionnelle et cours à projet
  47. Optimierung zwischen Zwang und Zustimmung
  48. Niedrigeinkommensmobilität und Persistenz
  49. Nachhaltige Chemie - das künftige Leitbild