Schule wird durch Druck erst gut!? PISA, Innovation, Qualifikation und noch mehr Bildung?

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

Original languageGerman
JournalZeitnah
Volume50
Pages (from-to)7-11
Number of pages5
ISSN1860-952X
Publication statusPublished - 2005

Recently viewed

Publications

  1. Limitations of Protected Areas Zoning in Mediterranean Cultural Landscapes Under the Ecosystem Services Approach
  2. Effects of prescribed burning on plant available nutrients in dry heathland ecosystems
  3. Schwellenwerte im Arbeitsrecht
  4. Die Thematisierung von »Kindern« in der Kinder- und Jugendhilfe
  5. Die Geburt der Erziehung aus dem Geist der Utopie des "guten Staates"
  6. Einleitung
  7. Automatisierte Ermittlung von Umweltwirkungen entlang der Wertschöpfungskette
  8. Inklusionsorientierte Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg - Entwicklung und Implementation von Basisqualifikation und Profilstudium
  9. Intrinsic human elimination half-lives of polychlorinated biphenyls derived from the temporal evolution of cross-sectional biomonitoring data from the United Kingdom
  10. Integrating Green and Sustainable Chemistry into Undergraduate Teaching Laboratories
  11. "Recht und billig"
  12. On how business students’ personal values and sustainability conceptions impact their sustainability management orientation
  13. Zu einem unbekannten Brief von Hermann Ungar
  14. Linking Transitions to Sustainability
  15. Changing climate patterns risk the spread of Varroa destructor infestation of African honey bees in Tanzania
  16. Das Konzept von Lesekompetenz in der DESI-Studie
  17. PowerPoint. Präsentieren in Wissenschaft und Wirtschaft
  18. Medien und Kultur
  19. Doing Popkultur
  20. Degradation of the tricyclic antipsychotic drug chlorpromazine under environmental conditions, identification of its main aquatic biotic and abiotic transformation products by LC-MS n and their effects on environmental bacteria
  21. Zum Einfluss von Gleichaltrigen (Peers) auf die Persönlichkeitsentwicklung
  22. Controlling invasive plant species in ecological restoration