Probleme der Form und des Erwerbs unterrichtsrelevanten pädagogischen Wissens

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

The author inquires into the question how much and wich knowledge about instruction ist to be excepted with students graduating from teacher training. In a study subsidized bey the German Research Association (DFG), written surveys and interviews were carried out, the aim of which was to reveal conzepts of instruction among beginners and among graduates in teacher training. Against the background of the debate on theory and practice in teacher education, it is of great interest to discern differences between graduates from a course of studies with a high degree of integrated practice. These comparisons reveal considerable differences wich seem to suggest that knowledge an ability are not necessarily based on comletely separate forms of knowledge
Translated title of the contributionProblems of both form and aquisition of pedagogical knowledge relevant for teaching
Original languageGerman
JournalZeitschrift für Pädagogik
Volume48
Issue number1
Pages (from-to)48-67
Number of pages20
ISSN0044-3247
DOIs
Publication statusPublished - 2002

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. The roles of the sharing economy in promoting sustainability communication and practices in China
  2. On the Synthesis of Social Memories
  3. Professionalisierung in der performativ-künstlerischen Bildungsarbeit
  4. Magnesium and Magnesium Alloys
  5. Islam and Patriarchy
  6. Integration im Bürgerbewusstsein von SchülerInnen
  7. Lebenswelt und Lernaufgaben
  8. Interdisziplinäre Perspektiven auf das globale Finanzwesen
  9. Queere Familien einfach mitdenken.
  10. Wozu Senden? Sendevisionen im Ersten und Dritten Fernsehzeitalter
  11. Misestimations as a barrier to climate action
  12. Bildung für nachhaltige Entwicklung zum Thema „Wasser“
  13. Personal als Ressource?
  14. Integrating Sustainability into Learning in Chemistry
  15. The Role Of The Amu Darya Dams And Reservoirs In Future Water Supply In The Amu Darya Basin
  16. Lebensweltorientierung und lebensweltorientierte Lernaufgaben
  17. Die 'eigentliche Aufgabe' des Künstlers
  18. Personalmanagement in Klein- und Mittelbetrieben
  19. The recombinant bifunctional protein αCD133–GPVI promotes repair of the infarcted myocardium in mice
  20. Ein kleiner Ausblick: Forschungskorridore zum "fachdidaktischen Code" der Lebenswelt- und/oder Situationsorientierung
  21. Magnesium recycling system prepared by permanent mould- and high pressure die casting
  22. Der "fachdidaktische Code" der Lebenswelt- und/oder (?) Situationsorientierung in der fachdidaktischen Diskussion der sozialwissenschaftlichen Unterrichtsfächer sowie des Lernfeldkonzepts
  23. Migration und Integration im Bürgerbewusstsein von Schülerinnen und Schülern
  24. Transdisziplinarität in der Nachhaltigkeitsforschung
  25. What makes a high-quality exporter?
  26. Inspektion der Stahlbetonteile einer Seeschleuse
  27. Entwicklung und Erprobung des Fernstudienganges "Kommunaler Umweltschutz" (FKU).
  28. Betriebliches Umweltmanagement
  29. Institutional ownership, environmental, social, and governance performance and disclosure
  30. On the problematics between Eastern Germany and Western Germany