Hanne Brandt

Dr.

  1. 2022
  2. Accepted/In press

    Language Demands of the Labour Market: A Predictor of Students’ Investments into Multilingual Skills?

    Brandt, H. & Lagemann, M., 2022, (Accepted/In press) In: Edition ZfE. 2021

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Language Development in Diverse Settings: Interdisziplinäre Ergebnisse aus dem Projekt "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ). Editorial.

    Brandt, H., Krause, M. & Usanova, I., 2022, Language Development in Diverse Settings: Interdisziplinäre Ergebnisse aus dem Projekt "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ). Brandt, H., Krause, M. & Usanova, I. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, Vol. 2021. (Edition ZfE; vol. 1).

    Research output: Contributions to collected editions/worksOtherResearch

  4. Accepted/In press

    The Making of MEZ - Multilingual Development: A Longitudinal Perspective. Study Design and Methods

    Klinger, T., Brandt, H. & Dittmers, T., 2022, (Accepted/In press) In: Edition ZfE.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  5. 2021
  6. Published

    Foreign language learning in multilingual Germany

    Gogolin, I., Gabriel, C., Brandt, H. & Dünkel, N., 01.11.2021, In: Multilingua. 40, 6, p. 735-743 9 p., 20210112.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Research

  7. Published

    Sprachliche Heterogenität im gesellschaftswissenschaftlichen Unterricht: Herangehensweisen und Überzeugungen von Lehrkräften in der Sekundarstufe I

    Brandt, H., 2021, Münster & New York: Waxmann Verlag. 302 p. (Interkulturelle Bildungsforschung; vol. 25)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  8. 2020
  9. Published

    Sprachliche Heterogenität im Fachunterricht: Erfahrungen und Überzeugungen von Gesellschaftslehrkräften in der Sekundarstufe I

    Brandt, H., 2020, Handbuch Mehrsprachigkeit und Bildung. Gogolin, I., Hansen, A., McMonagle, S. & Rauch, D. (eds.). 1 ed. Wiesbaden: Springer, p. 293-299 7 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  10. 2019
  11. Befragung von Schulabgänger(inne)n im Projekt „Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf (MEZ)“

    Brandt, H. & Lagemann, M., 2019, Hamburg: Universität Hamburg, (MEZ-Arbeitspapiere; no. 8).

    Research output: Working paperWorking papers

  12. Erfassung und Codierung beruflicher Aspirationen und Erwartungen im Projekt „Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf (MEZ)“.

    Brandt, H., 2019, Hamburg: Universität Hamburg, (MEZ-Arbeitspapiere; no. 7).

    Research output: Working paperWorking papers

  13. Konstrukt und Operationalisierung lebensweltlicher Ein- und Mehrsprachigkeit im Rahmen des Projekts Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf

    Brandt, H., Dünkel, N. & Heimler, J., 2019, Hamburg: Universität Hamburg, (MEZ Arbeitspapiere; no. 4).

    Research output: Working paperWorking papers

  14. 2017
  15. Multilingual Development: A longitudinal perspective – Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf (MEZ)

    Brandt, H., Lagemann, M. & Rahbari, S., 05.09.2017, In: European Journal of Applied Linguistics . 5, 2, p. 347-357 11 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

Previous 1 2 Next