Dana-Kristin Mah

Prof. Dr.

  1. 2025
  2. Published

    Generative AI in teacher education: Educators’ perceptions of transformative potentials and the triadic nature of AI literacy explored through AI-enhanced methods

    Prilop, C. N., Mah, D.-K., Jacobsen, L. J., Hansen, R. R., Weber, K. E. & Hoya, F., 12.2025, In: Computers and Education: Artificial Intelligence. 9, 15 p., 100471.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published
  4. Published

    A Co-Creative Approach for AI-Enhanced Instructional Design: Combining Generative Artificial Intelligence and Learning Analytics

    Mah, D.-K. & Egloffstein, M., 07.08.2025, In: The Journal of Applied Instructional Design. 2025

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Die Zukunft aktiv gestalten: Digitale Transformation und Künstliche Intelligenz in Bildung und Wissenschaft

    Mah, D.-K., 12.06.2025, Zukunftsgestalter Deutschlands: Pioniergeschichten aus Wirtschaft, Wissenschaft, Politik und Zivilgesellschaft. Weissenberger-Eibl, M. (ed.). Berlin, Heidelberg: Springer Gabler, p. 153-166 14 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  6. Published

    How Do AI Educators Use Open Educational Resources? A Cross-Sectoral Case Study on OER for AI Education

    Rampelt, F., Ruppert, R., Schleiss, J., Mah, D.-K., Bata, K. & Egloffstein, M., 15.04.2025, In: Open Praxis. 17, 1, p. 46-63 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Leading the AI transformation in schools: it starts with a digital mindset

    Pietsch, M. & Mah, D.-K., 04.2025, In: Educational Technology Research and Development. 73, 2, p. 1043-1069 27 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Perspectives of academic staff on artificial intelligence in higher education: exploring areas of relevance

    Mah, D.-K., Knoth, N. & Egloffstein, M., 26.03.2025, In: Frontiers in Education. 10, 13 p., 1484904.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. 2024
  10. Published
  11. Published

    Künstliche Intelligenz und Bildung in Deutschland: Erkenntnisse aus dem KI-Bildung Workshop 2024

    Schleiss, J., Egloffstein, M. & Mah, D.-K., 10.2024, Workshopband der 22. Fachtagung Bildungstechnolgien (DELFI): 9.-11. September 2024 Fulda, Deutschland. Kiesler, N. & Schulz, S. (eds.). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., p. 137-145 9 p. ( Lecture notes in Informatics (LNI), Proceedings; vol. P-356).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  12. Accepted/In press

    Generative KI wie ChatGPT und Learning Analytics im Zusammenspiel: Ein ko-kreatives Anwendungsszenario zur Entwicklung didaktischer Lernmaterialien.

    Mah, D.-K., 2024, (Accepted/In press) Medien in der Wissenschaft. Waxmann Verlag

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Publications

  1. Higher Education for Sustainable Consumption
  2. Quality of firms' imports and distance to countries of origin
  3. Economic and Fiscal Policy Aspects of Climate Change
  4. Für Hans-Jürgen Krahl
  5. Platons politische Philosophie des Fleischesseropfers
  6. Erfolgserfassung nach Handels- und Steuerrecht sowie nach IFRS
  7. Die Steine von Venedig
  8. Wer Qualität fordert, muss Lehrergesundheit fördern
  9. Michael Hoffmann. 2017. Stil und Text. Eine Einführung (Narr Studienbücher). Tübingen: Narr/Francke/Attempto
  10. Kontakttheorie
  11. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Deutschland: vom Projekt zur Struktur?
  12. Die unsichtbare Stadt
  13. "Sicherung der Tarifautonomie durch gesetzliche Verpflichtung zur Tarifeinheit?" - die Position von ver.di
  14. Weidelandschaften und Wildnisgebiete
  15. Ein "altliberaler" Denker? Helmut Schelsky zwischen Sachlichkeit und Demokratie
  16. Risikoanalyse für Human Factors
  17. Évaluation du potentiel allélopathique des composés hydrosolubles de l’orge (Hordeum vulgare L. subsp. vulgare) et du grand brome (Bromus diandrus Roth.) moyennant un bio-essai modifié
  18. The tattooings of cities
  19. Natur und Landschaft
  20. Kinder l(i)eben Sport
  21. Inflexions: Journal for Research-Creation
  22. Management von Innovationsprozessen für nachhaltige Entwicklung
  23. Vorne dran bleiben!
  24. Mediale Klischeereproduktion
  25. Environmental Fate and Transport of Human Pharmaceuticals
  26. Motiv-Tätigkeitskongruenzen in nachberuflicher Arbeitstätigkeit
  27. Subjekte der ökologischen Verwüstung: Kritische Theorie der Klimakatastrophe
  28. Beating thy neighbor