Dana-Kristin Mah
Prof. Dr.
- Educational science
Research areas
- 2024
- Published
Artificial intelligence in higher education: exploring faculty use, self-efficacy, distinct profiles, and professional development needs
Mah, D-K. & Groß, N., 12.2024, In: International Journal of Educational Technology in Higher Education. 21, 1, 17 p., 58.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Künstliche Intelligenz und Bildung in Deutschland: Erkenntnisse aus dem KI-Bildung Workshop 2024
Schleiss, J., Egloffstein, M. & Mah, D-K., 10.2024, Workshopband der 22. Fachtagung Bildungstechnolgien (DELFI). Kiesler, N. & Schulz, S. (eds.). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., p. S. 137-145 9 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Accepted/In press
Die Zukunft aktiv gestalten: Digitale Transformation und Künstliche Intelligenz in Bildung und Wissenschaft.
Mah, D-K., 2024, (Accepted/In press) Zukunftsgestalter Deutschlands. Weissenberger-Eibl, M. (ed.).Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review
- Accepted/In press
Generative KI wie ChatGPT und Learning Analytics im Zusammenspiel: Ein ko-kreatives Anwendungsszenario zur Entwicklung didaktischer Lernmaterialien.
Mah, D-K., 2024, (Accepted/In press) Medien in der Wissenschaft. Waxmann VerlagResearch output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review
- Accepted/In press
How do AI educators use Open Educational Resources? A cross-sectoral case study on OER for AI education.
Rampelt, F., Ruppert, R., Schleiss, J., Mah, D-K., Bata, K. & Egloffstein, M., 2024, (Accepted/In press) In: Open Praxis.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2023
Evaluation und Maintenance von Online-Kursen zum Thema Künstliche Intelligenz
Mah, D-K., Bernd, M., Dufentester, C. & Hense, J., 01.03.2023, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 18, 1, p. 37-56 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Didaktische Impulse zum Lehren und Lernen mit und über Künstliche Intelligenz
Mah, D-K., Hense, J. & Dufentester, C., 2023, Künstliche Intelligenz in der Bildung. Witt, C. D., Gloerfeld, C. & Wrede, E. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 91-108 18 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- 2021
Zukunftsfähige Formate für digitale Lernangebote – innovative didaktische Ansätze am Beispiel einer Lernplattform für Künstliche Intelligenz
Mah, D-K. & Hense, J., 28.10.2021, Digitalisierung in Studium und Lehre gemeinsam gestalten : Innovative Formate, Strategien und Netzwerke. S. (ed.). Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, p. 617-631 15 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review
- 2020
What do first-year students need? Digital badges for academic support to enhance student retention
Mah, D-K. & Ifenthaler, D., 17.01.2020, In: Journal of applied research in higher education. 12, 1, p. 86-96 11 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Entwicklung des ,,KI-Campus - die Lernplattform für Künstliche Intelligenz"
Mah, D-K., Gamst, C., Ionica, L. & Dufentester, C., 2020, DELFI 2020 - Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Zender, R., Ifenthaler, D., Leonhardt, T. & Schumacher, C. (eds.). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., p. 377-378 2 p. (Lecture Notes in Informatics (LNI), Proceedings - Series of the Gesellschaft fur Informatik (GI); vol. P-308).Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review