Charlotte Wendt

  1. 2025
  2. Published

    Teacher training for literacy: survey on linguistic diversity in Northern Germany's vocational schools

    Wendt, C., Börsel, A. & Neumann, A., 12.2025, In: Discover Education. 4, 1, 20 p., 323.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2024
  4. Published

    Entwicklung eines Lehrkonzepts zur Implementierung von Medien für einen digital-gestützten Deutschunterricht im berufsbildenden Lehramt

    Wendt, C. & Neumann, A., 2024, Digitales Lehren und Lernen im Fachunterricht: Aktuelle Entwicklungen, Gegenstände und Prozesse. Ahlers, M., Besser, M., Herzog, C. & Kuhl, P. (eds.). Weinheim: Beltz Juventa Verlag, p. 10 - 33 24 p. 1

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsTransferpeer-review

  5. 2023
  6. Published

    Schreiben im Beruf und an berufsbildenden Schulen für sprachlichheterogene Zielgruppen – Anforderungen, Tendenzen und Ausblicke

    Wendt, C. & Neumann, A., 31.12.2023, Berufs- und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Ein Handbuch aus DaF und DaZ-Perspektive. Efing, C. & Kalkavan-Aydın, Z. (eds.). 1 ed. Berlin/Boston: Walter de Gruyter, Vol. 3. p. 77-90 14 p. 5. (DaZ-Handbücher; vol. 3).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Published
  8. Published

    Digital unterstütztes Schreiben im inklusiven Schulkontext – aktuelle Anforderungen in der Lehrer:innenbildung

    Wendt, C., Giera, W.-K., Buhrfeind, I. & Neumann, A., 01.01.2023, Inklusion Digital!: Chancen und Herausforderungen inklusiver Bildung im Kontext von Digitalisierung. Ferencik-Lehmkuhl, D., Huynh, I., Laubmeister, C., Lee, C., Melzer, C., Schwank, I., Weck, H. & Ziemen, K. (eds.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, p. 168-182 15 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Published
  10. 2022
  11. Published

    DigiSchreib: Ein Instrument zur Unterstützung von Lehrkräften bei Auswahl und Einsatz digitaler Schreibtools

    Wendt, C. & Neumann, A., 20.12.2022, In: MiDU - Medien im Deutschunterricht. 4, 2, p. 1-18 18 p., 5.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. Published

    Räume für das Schreiben (er)schaffen - Ein reflektierender Erfahrungsbericht

    Buhrfeind, I., Neumann, A. & Wendt, C., 10.2022, In: Journal für Schreibwissenschaft. 13, 24, p. 72-80 9 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  13. Accepted/In press

    Auf den Spuren von Heinrich Heine – Potentiale der virtuellen Schnitzeljagd Actionbound für den Literaturunterricht in der Sekundarstufe 1

    Lindemann, N. & Wendt, C., 2022, (Accepted/In press) Digitale Medien im (Deutsch-)Unterricht. : Chancen und Herausforderungen.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransferpeer-review

  14. Submitted

    Lesen mithilfe von KI – Potentiale des Plastischen Readers im mehrsprachigen berufsschulischen Kontext

    Wendt, C. & von Allwörden, C., 2022, (Submitted) Digitale Medien im (Deutsch-)Unterricht. Chancen und Herausforderungen.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransferpeer-review

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. On the trajectory of discrimination
  2. Katharina Schmidt-Brücken, Hirnzirkel. Kreisende Prozesse in Computer und Gehirn: Zur neurokybernetischen Vorgeschichte der Informatik, (Science Studies).
  3. Widerruf des Testaments (§ 2253–2258 BGB),
  4. MSPs for the SDGs
  5. Collaborative epistemic writing and writing-to-learn in mathematics
  6. Die Kostenrechnung als Informationssystem der Unternehmensführung
  7. The Holy Spirit, the church, and Christian unity, proceedings of the consultation held at the Monastery of Bose, Italy (14 - 20 October 2002)
  8. Polizei und Gewalt: Editoral
  9. Freiheit durch Bindung
  10. Generalist social bees maximize diversity intake in plant species-rich and resource-abundant environments
  11. Lagged effects in the Balanced Scorecard - Case Study
  12. Das Rätsel der 'Ηρω¸διαν?ιi im Markusevangelium
  13. Weltorientierung fängt in der Kita an!
  14. Menschen und Singvögel
  15. Heterogenität in berufsbegleitenden sozialwissenschaftlichen Studiengängen am Beispiel einer quantitativen Datenerhebung unter Studierenden und Lehrenden
  16. Analyse non linéaire des récessions de l'écoulement de base dans des bassins versants à écoulements intermittents
  17. N2 fixation and performance of 12 legume species in a 6-year grassland biodiversity experiment
  18. Long-term care insurance and bequests as instruments for shaping intergenerational relationships
  19. Impact of early childhood education settings on the systems thinking skills of preschool children through the lens of Bronfenbrenner's theory
  20. Mehr Gender-Strategie tut gut
  21. The (Un)intended Consequences of Legal Transplants
  22. Bildkompetenz
  23. Flexible transitions from work to retirement in Germany
  24. Editorial
  25. CITY:mobil : A Model for Integration in Sustainability Research
  26. Unreine Bilder
  27. Das Prinzip des Integrativen Gendering und Diversity - Ausgangspunkt und Entwicklungspfade
  28. “I think they are irresponsible”: Teaching Sustainability with (Counter)Narratives in the EFL Classroom