Alina Kristin Hase
Contact
Alina Kristin Hase
1 - 8 out of 8Page size: 10
- 2024
- Published
Teachers’ use of data from digital learning platforms for instructional design: a systematic review
Hase, A. & Kuhl, P., 08.2024, In: Educational Technology Research and Development. 72, 4, p. 1925-1945 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Explaining primary school teachers’ intention to use digital learning platforms for students’ individualized practice: comparison of the standard UTAUT and an extended model
Kahnbach, L., Hase, A., Kuhl, P. & Lehr, D., 15.05.2024, In: Frontiers in Education. 9, 17 p., 1353020.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Feedback als Merkmal adaptiver Lernunterstützung am Beispiel einer digitalen Lernplattform für das Unterrichtsfach Mathematik
Altenburger, L., Hase, A. K., Besser, M. & Kuhl, P., 18.03.2024, In: PFLB - Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. 6, 2, p. 128-147 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Datenbasierte Entscheidungsfindung trifft Digitalisierung: Einblicke in die prozesshafte unterrichtliche Nutzung digitaler Lerndaten durch Grundschullehrkräfte
Hase, A. K. & Kuhl, P., 2024, In: Zeitschrift für Bildungsforschung. 19 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2022
- Published
To use or not to use learning data: A survey study to explain German primary school teachers’ usage of data from digital learning platforms for purposes of individualization
Hase, A. K., Kahnbach, L., Kuhl, P. & Lehr, D., 18.08.2022, In: Frontiers in Education. 7, 15 p., 920498.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Syntaxbasierte Großschreibung von Anfang an?! Ergebnisse eines institutionenübergreifenden fachdidaktischen Forschungs- und Entwicklungsprojekts
Weinhold, S., Bormann, F., Fischer, J., Hase, A. K., Junge, N. & Waschewski, T., 18.03.2022, Orthographieerwerb im Übergang: Perspektiven auf das Rechtschreiben zwischen Primar- und Sekundarstufe. Hlebec, H. & Sahel, S. (eds.). Berlin: Erich Schmidt Verlag, p. 197-224 28 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- 2021
- Published
Das Langzeitpraktikum in Corona-Zeiten: Einschätzungen von Lehramtsstudierenden
Hase, A. K. & Kuhl, P., 2021, In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand. 14, 1, p. 210-234 25 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Schule unter Corona-Bedingungen: Gelungenes, Herausforderungen, Handlungsbedarfe und Entwicklungen aus Sicht von Lehramtsstudierenden im Langzeitpraktikum
Hase, A. K. & Kuhl, P., 2021, In: k:ON - Kölner Online Journal für Lehrer*innenbildung. 2, 4, p. 48-67 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review