Junior professorship for Educational Sciences, in particular Education with Digital Media

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

Digitally shaped educational and living environments provide the framework for the topics to be dealt with on the connection between education and digitality in the field of education with digital media. With reference to current media-related socially relevant phenomena, questions of media education, media socialisation and media education are considered with regard to school and out-of-school education (e.g. media pedagogical actors; early childhood education), the parents' home and the media use behaviour of children/adolescents themselves. Attitudes as well as pedagogical practices of the actors and framework conditions of the respective educational arrangements are taken into account. The aim of the teaching is to enable students to engage in a knowledge-based, critical and reflective debate on the interplay between digitality and education, oriented towards theories and current discourses. The following focal points can be named for the field of work: Education in the context of digital media in formal, non-formal and informal educational settings; participation/inclusion in the interplay of digital media and education; digitally shaped growing up of children and young people (media socialisation).

1 - 10 out of 14Page size: 10
  1. BiDI: Bildung im Kontext digitaler Medien unter Berücksichtigung von Inklusion (Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur)

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project manager, academic), Süßenbach, J. (Project manager, academic), Lilje, J. (Project staff) & Schwedler-Diesener, A. (Project staff)

    01.01.1931.12.22

    Project: Teaching

  2. BIGEDIB: Bildungsteilhabe Geflüchteter im Kontext digitalisierter Bildungsarrangements

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project manager, academic), Kutscher, N. (Project manager, academic) & Lemke, F. (Project staff)

    Federal Ministry of Education and Research

    01.02.1931.07.22

    Project: Research

  3. Chancen und Potenziale digitaler Medien zur Umsetzung des Bildungsauftrags in Kindertageseinrichtungen

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project staff), Meister, D. (Project manager, academic), Keller, K. (Project staff) & Pielsticker, A. (Project staff)

    01.10.1130.06.12

    Project: Research

  4. Computerspielnutzung aus der Sicht von Eltern

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project manager, academic), Gross, F. V. (Project manager, academic), Sander, U. (Project manager, academic) & Herde, K. (Project staff)

    01.07.1331.07.14

    Project: Research

  5. Die Darstellung des Themas Flucht in den Medien im Kontext von formaler, nonformaler und informeller Bildung

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project manager, academic) & Gross, F. V. (Project manager, academic)

    01.01.1631.08.16

    Project: Research

  6. Evaluationsstudie des Projekts „Medienkompetenzförderung in nordrhein-westfälischen Kindertagesstätten"

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project staff), Meister, D. (Project manager, academic), Hester, T. (Project staff) & Temps, T. T. (Project staff)

    06.06.1030.06.11

    Project: Research

  7. Expertise "Aufklärung Kinder und Werbung" bzgl. der Förderung der Werbekompetenzförderung von Kindern

    Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project staff), Kröger, S. (Project staff), Sander, U. (Project manager, academic) & Meister, D. (Project manager, academic)

    01.09.1031.12.12

    Project: Research

  8. Integration Through Trust

    Sandermann, P. (Project manager, academic), Friedrichs-Liesenkötter, H. (Project manager, academic), Henkel, A. (Project manager, academic), Münch, S. (Project manager, academic), Husen, O. (Project manager, academic), Kakar, H. (Project staff), Siede, A. (Project staff), Schwenker, V. S. (Project staff), Wenzel, L. (Project staff) & Winkel, M. (Project staff)

    01.02.1931.05.22

    Project: Research

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. § 289e Weglassen nachteiliger Angaben
  2. Schulz, Thomas (Hrsg.): Handbuch Windenergie, Erich Schmidt Verlag, Berlin 2015, LIV, 1.084 Seiten
  3. Punitive Menschenrechte – Der Anspruch des Opfers auf Bestrafung im europäischen Grundrechtsgefüge
  4. Die Zinnoberrote Röhrenspinne Eresus cinnaberinus im Raum Lüneburger Heide – alte Funde und neue Nachweise
  5. Offenheit und Geschlossenheit als notwendige Korrelate
  6. TV. Eine paradoxale Utopie
  7. Benjamins zeitdiagnostische Rezensionstätigkeit zwischen Text und Kontexten. Exemplarische Analysen eines Spannungsverhältnisses
  8. Young people called "unaccompanied minors" and European welfare states
  9. Children's literature
  10. Abhängigkeiten und Ausnützen von Verhaltensspielräumen
  11. Die aufsichtsratslücke im dienstleistungssektor. Ausmaß und Bestimmungsgründe
  12. Professionalisierung weiterentwickeln heißt selbst professionell denken und handeln - Anforderungen an die Ausbildung
  13. Interkulturalität als Gegenstand der Musikpädagogik, [dieser Band enthält Vorträge der Jahrestagung des AMPF vom Oktober 2006 in Lingen zur Tagungsthematik "Interkulturalität als Gegenstand der Musikpädagogik", darüber hinaus versammelt er auch auf der Tagung gehaltene freie Forschungsbeiträge], Norbert Schläbitz (Hrsg.)
  14. Medienerziehung und Medienbildung als Aufgaben der frühkindlichen Bildung
  15. RADIOLIS - Ein radiologisches Instruktions- und Trainingssystem zur systematischen Befundung von Röntgenbildern am Beispiel Fokaler Knochenlasionen
  16. Beiräte als Instrument einer Ernährungswende – Die Etablierung von Ernährungsräten in Deutschland
  17. Finanzmärkte als Treiber des betrieblichen Umweltmanagements?
  18. Bildung für nachhaltige Entwicklung und Inklusion
  19. Internationales und Europäisches Finanzmarktrecht
  20. Nachhaltiger Konsum: (k)ein Thema für die Berufsbildende Schule?
  21. Nachträge zur Liste der Farn- und Blütenpflanzen des Naturschutzgebietes "Lüneburger Heide"
  22. Streichholzschachteln als Material zur Förderung der Raumvorstellung