Kjl & m forschung.schule.bibliothek, ‎1864-144X

Journal

  1. Published

    Zur Förderung der Perspektivenübernahme durch Wendebilderbücher.

    Gailberger, S., 2014, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 66, 4, p. 57-71 15 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  2. Published

    Story-Grammar-Bewusstheit im Zentrum von Literarischem Lernen und Poetischem Schreiben in der Sek. I.

    Gailberger, S., 2013, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 65, 1, p. 75-83 9 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  3. Published

    No Body is perfect : Das Theater der Behinderten und die Magie des Imperfekten

    Althans, B., 2014, In: kjl&m. 66, 3, p. 52-57 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Meine Sprache wohnt woanders: Sprache als Heimat in Kinderliteratur und Kindheitsautobiographien

    O'Sullivan, E., 2008, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 60, 4, p. 13-22 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  5. Published
  6. Published

    Lesemotivation in der Grundschule, empirische Befunde und Modelle für den Unterricht / Karin Richter

    Gailberger, S., 2007, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 59, p. 57-59 3 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  7. Published
  8. Published

    Leseflüssigkeit fördern. Lautleseverfahren für die Primar- und Sekundarstufe.

    Gailberger, S., 2012, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 64, 3, p. 85-87 3 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  9. Published

    Ich erzähle was, was du nicht siehst: Figurenperspektiven in textlosen Bildnarrationen

    Dammann-Thedens, K., 09.2013, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 65, 4, p. 41-47 7 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  10. Published

    Grundlagen der Lesedidaktik und der systematischen schulischen Leseförderung / Cornelia Rosebrock

    Gailberger, S., 2009, In: Kjl & m forschung.schule.bibliothek. 61, 3, p. 85-90 6 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Monika Lesner

Publications

  1. Human Computer Interaction within an Industrial Psychology Framework
  2. Agriculture
  3. Ein Synergiemodell zur Bewertung von Organisationseffizienz
  4. Promoting pro-environmental behavior through citizen science?
  5. Diskussionsforum
  6. Integrating the German and US perspective on organizational practices for later-life work: The Later Life Work Index
  7. Exportorientierte Tabakwirtschaft in Zimbabwe
  8. Weinst Du ?
  9. Einleitung
  10. Instrumentierung der Abfallvermeidung - ein Strukturproblem?
  11. Stoffstromnetzbasierte Planung und Optimierung komplexer Produktionssysteme
  12. Small patches can be valuable for biodiversity conservation: two case studies on birds in southeastern Australia
  13. Plattform-Urbanismus.
  14. A comprehensive assessment of ecosystem services
  15. Assessing the contribution of products to the United Nations’ Sustainable Development Goals: a methodological proposal
  16. Supplementing Q-method with narratives
  17. Impulse für eine stadtverträgliche Mobilität
  18. Global economic implications of alternative climate policy strategies
  19. The framing of power in climate change adaptation research
  20. Governance in the Face of Extreme Events
  21. Antike als Inszenierung
  22. Tapping Environmental Accounting Potentials of Beer Brewing
  23. Artistic Research in Popular Music
  24. Business Ideologies and Perceived Breach of Contract During Downsizing
  25. Process window and mechanical properties for thin magnesium- and zinc-wires in dieless wire drawing
  26. Environmental Shareholder Value
  27. Grundlagen und Modelle der Programmierung
  28. The interplay of eco-labels and price Cues
  29. A new vision of sustainable management in mining and post-mining landscapes
  30. A mobile application for panic disorder and agoraphobia
  31. Moorfinger
  32. Zufall mit System
  33. From the Congo to Chicago
  34. Global partnerships for a textile transformation?
  35. Zeit als Ressource im Recht
  36. A Daily Breathing Practice Bolsters Girls’ Prosocial Behavior and Third and Fourth Graders’ Supportive Peer Relationships