Miteinander oder Gegeneinander? Der Umgang mit sozialen Konflikten in der Corona Pandemie.

Press/Media

Streit in der Familie, mit den Nachbarn oder mit den Arbeitskollegen. Die Corona-Pandemie erzeugt sozialen Konflikte in vielen Lebensbereichen. Diese Konflikte lassen sich entweder gemeinsam lösen, beispielsweise im gemeinsamen Gespräch, oder aber auch gegeneinander ausgetragen werden durch Drohungen, Denunziation und gezielte Desinformaton.

References

TitleMiteinander oder Gegeneinander? Der Umgang mit sozialen Konflikten in der Corona Pandemie.
Degree of recognitionNational
Media name/outletSAT1 Frühstücksfernsehen
Media typeTelevision
Country/TerritoryGermany
Date12.02.21
PersonsRoman Trötschel

Description

Streit in der Familie, mit den Nachbarn oder mit den Arbeitskollegen. Die Corona-Pandemie erzeugt sozialen Konflikte in vielen Lebensbereichen. Diese Konflikte lassen sich entweder gemeinsam lösen, beispielsweise im gemeinsamen Gespräch, oder aber auch gegeneinander ausgetragen werden durch Drohungen, Denunziation und gezielte Desinformaton.

Period12.02.2021
View graph of relations

Recently viewed

Publications

  1. Voraussetzungen eines Anspruchs auf Zahlung einer Pauschale i.S.v. § 288 Abs. 5 Satz 1 BGB
  2. University-linked programmes for sustainable entrepreneurship and regional development
  3. Understanding the socio-technical aspects of low-code adoption for software development
  4. Photodegradation of the UV filter ethylhexyl methoxycinnamate under ultraviolet light
  5. Learning in environmental governance: opportunities for translating theory to practice
  6. Krieg im Namen Gottes? Die Rezeption der Lehre vom gerechten Krieg bei Johannes Calvin
  7. Intentionale vs. emergente Strategien der Online-Kommunikation von Gründungsunternehmen
  8. How and Why Different Forms of Expertise Moderate Anchor Precision in Price Decisions
  9. Governance Challenges at the Interface of Food Security and Biodiversity Conservation
  10. Exports and Firm Survival in Times of COVID-19 - Evidence from Eight European Countries
  11. Elementary school children contribute to environmental research as citizen scientists
  12. Do We Need to Use an Accountant? The Sales Growth and Survival Benefits to Family SMEs
  13. A stakeholder theory perspective on business models: Value creation for sustainability
  14. Bewertung von sonstigen langfristigen Rückstellungen nach dem RÄG 2014 und AbgÄG 2014
  15. Ambient Intelligence and Knowledge Processing in Distributed Autonomous AAL-Components
  16. What Makes a Person a Potential Tourist and a Region a Potential Tourism Destination?
  17. Unternehmenskompetenzen als Auswahlkriterien für deutsch-indische Firmenkooperationen
  18. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
  19. The influence of time headway on subjective driver states in adaptive cruise control
  20. The Impact of AGVs and Priority Rules in a Real Production Setup – A Simulation Study
  21. The explanatory power of Carnegie Classification in predicting engagement indicators
  22. Neo-orthodoxe und soziokulturelle Sozialökologie: Ein Beitrag zur Integrationsdebatte
  23. Lernorientierung und Autonomie: Unterrichten von den Lernenden aus - spielend möglich?
  24. Isotopic composition of nitrate in five German rivers discharging into the North Sea
  25. Irreversibility and uncertainty cause an intergenerational equity-efficiency trade-off
  26. Integrating Green and Sustainable Chemistry into Undergraduate Teaching Laboratories
  27. Hat ein Kind eine Pflicht, Blutstammzellen für ein krankes Geschwisterkind zu spenden?
  28. Family Networks in Colonial Louisiana: Evidence from Eighteenth-Century Parish Records