- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (...
- //
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Michael Besser - Editorial Board
- Empirical education research
- Didactics of Mathematics
Research areas
Related by journal
Mit Kollaboration zum Standard: Empirisch basierte Bestimmung von Lehrkräfte-Expertise im Bereich Deutsch als Zweitsprache (DaZ)
Hecker, S. L., Falkenstern, S., Lemmrich, S., Ehmke, T., Koch-Priewe, B., Köker, A. & Ohm, U., 02.2023, In: Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft. 26, 1, p. 161-184 24 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Selbstbezug in videobasierten Unterrichtsreflexionen von Lehramtsstudierenden im Bachelor
Merkert, A., Lohse-Bossenz, H., Neuber, K. & Lenske, G., 2023, (Accepted/In press) In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Bildung und Schule im Spannungsfeld pandemiebedingter Herausforderungen: Eine thematische Analyse von Akteur-Struktur-Dynamiken
Herzog, C., Beil, A. I. & Kelly, P., 12.2022, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 25, 6, p. 1409 - 1430 22 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Aus „Erfahrung“ wird man selbstwirksam, motiviert und klug: Wie hängen unterschiedliche Komponenten professioneller Kompetenz von Lehramtsstudierenden mit der Nutzung von Lerngelegenheiten zusammen?
Depping, D., Ehmke, T. & Besser, M., 05.02.2021, In: Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft. 24, 1, p. 185-211 27 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Evaluation der Implementation konzeptuell unterschiedlicher Maßnahmen zur Leseförderung in der Sekundarstufe I
Souvignier, E., Zeuch, N., Jost, J., Karstens, F., Meudt, S-I. & Schmitz, A., 08.2021, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 24, 4, p. 883-908 26 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer › peer-review
Related by researcher
Formative assessment in inclusive mathematics education in secondary schools: A systematic review
Fynn Töllner (Speaker), Kyra Renftel (Coauthor), Poldi Kuhl (Coauthor) & Michael Besser (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Early childhood education in the field of numerical skills: Understanding mathematics teachers‘ diagnostic competence
Maike Hagena (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Effects of epistemic emotions on pre-service teachers’ MCK and MPCK
Robin Göller (Speaker), Lars Jenßen (Speaker), Katja Eilerts (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
On the perception and effectiveness of the feedback quality from a digital learning platform
Larissa Altenburger (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
The implementation of formative assessment in inclusive mathematics instruction
Kyra Renftel (Speaker), Fynn Töllner (Speaker), Michael Besser (Speaker) & Poldi Kuhl (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Zwischenpräsentation: Lernprozessbegleitende Diagnostik und lernförderliche Leistungsrückmeldung im inklusiven Fachunterricht (LERN-IF)
Fynn Töllner (Speaker), Kyra Renftel (Coauthor), Poldi Kuhl (Coauthor) & Michael Besser (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Umsetzung von Leistungsdiagnostik und Leistungsrückmeldung im inklusiven Mathematikunterricht
Fynn Töllner (Speaker), Kyra Renftel (Coauthor), Poldi Kuhl (Coauthor) & Michael Besser (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Feedback als Gelingensfaktor erfolgreichen Übens — Eine experimentelle Laborstudie zur Wahrehmung und Wirksamkeit digitaler Lernplattformen
Larissa Altenburger (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Förderbezogene Diagnostik im inklusiven Mathemazikunterricht
Michael Besser (Speaker) & Poldi Kuhl (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Knowledge of result versus elaborated feedback: Students‘ perception of feedback on a digital learning platform
Larissa Altenburger (Speaker) & Michael Besser (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research