- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (...
- //
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Related by journal
Verändern sich reflexionsbezogene Einstellungen von Studierenden nach der Nutzung von Schülerrückmeldungen im Praxissemester? Befunde einer Interventionsstudie
Göbel, K. & Neuber, K., 06.2022, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 25, 3, p. 721-744 24 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Mit Kollaboration zum Standard: Empirisch basierte Bestimmung von Lehrkräfte-Expertise im Bereich Deutsch als Zweitsprache (DaZ)
Hecker, S. L., Falkenstern, S., Lemmrich, S., Ehmke, T., Koch-Priewe, B., Köker, A. & Ohm, U., 02.2023, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 26, 1, p. 161-184 24 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Reflexion im Pädagogischen Kontext
Lohse-Bossenz, H., Lenske, G. & Lazarides, R., 10.2023, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 26, 5, p. 1129-1132 4 p.Research output: Journal contributions › Other (editorial matter etc.) › Research
Selbstbezug in videobasierten Unterrichtsreflexionen von Lehramtsstudierenden im Bachelor
Merkert, A., Lohse-Bossenz, H., Neuber, K. & Lenske, G., 10.2023, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 26, 5, p. 1259-1280 22 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
(Selbst‑)Bildungsprozesse von und in ‚Migrantenorganisationen‘. Ambivalente Kooperations- und Anerkennungsbedingungen im Kontext von Schule
Kollender, E., 12.2023, In: Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft. 26, 6, p. 1449-1469 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
Reading Strategy Programs and their Effects on Teachers’ Instruction and Students’ Comprehension in Secondary Schools
Schmitz, A. (Coauthor), Jost, J. (presenter), Souvignier, E. (Coauthor) & Karstens, F. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Diskussionsbeitrag zur Tagung "Fachliche Lehr-Lernprozesse und ihre Sprachlichkeit"
Schmitz, A. (presenter)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Ich sehe was, was du nicht siehst. Welche sprachlichen Verstehenshürden erkennen Lehramtsstudierende in einem fachlichen Erklärtext?
Brandt, H. (presenter), Schmitz, A. (Coauthor), Leiss, D. (Coauthor), Ehmke, T. (Coauthor) & Kuhl, P. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Selbstreguliertes Lesen im Deutsch- und Fachunterricht in BiSS-Schulen: Förderkonzepte und unterrichtliche Anwendung
Schmitz, A. (Coauthor), Jost, J. (presenter) & Souvignier, E. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Guest lectures › Research
Die Perspektive von Schüler*innen auf das selbstregulierte Lesen im Fach Biologie – Wie viel Strategievermittlung findet im Fach statt?
Schmitz, A. (Coauthor) & Karstens, F. (presenter)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Erkennen Lehramtsstudierende sprachliche Hürden in einem mathematischen Erklärtext?
Schmitz, A. (Coauthor), Strohmaier, A. (presenter), Leiss, D. (Coauthor) & Kuhl, P. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Wahrnehmung sprachlicher Hürden in einem mathematischen Erklärtext
Schmitz, A. (Coauthor), Strohmaier, A. (presenter), Albrecht, I. (Coauthor), Leiss, D. (Coauthor) & Kuhl, P. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Quality of reading instruction in language classrooms: Subject specific analysis of teaching quality
Schmitz, A. (presenter) & Karstens, F. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
A Multi-method Insight into Students‘ strategic reading of expository and narrative texts
Schmitz, A. (presenter) & Dannecker, W. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
4. Treffen der AG Leseverstehen (SDD)
Schmitz, A. (Participant) & Stephany, S. (Participant)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research