Texte evaluieren und für Sprache sensibilisieren

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

Authors

Texte kritisch lesen, die darin enthaltenen Informationen verstehen, prüfen und bewerten ist eine wichtige Teilkompetenz, wenn es um das Lesen geht. In der hier skizzierten Doppelstunde werden die Schülerinnen und Schüler für das Lesen und kritische Hinterfragen von Texten sensibilisiert.
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftGrundschule Deutsch
Jahrgang2021
Ausgabenummer71
Seiten (von - bis)38-40
Anzahl der Seiten3
ISSN1614-1059
PublikationsstatusErschienen - 2021
Extern publiziertJa

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Spatial patterns of cultural ecosystem services provision in Southern Patagonia
  2. Flipped Classroom am Beispiel aktiven Lernens in der Vorlesung
  3. The social construction of perceived fairness of performance evaluations
  4. Transponieren
  5. The snow crab dispute on the continental shelf of Svalbard
  6. Exploring teachers' mental health literacy: An exploratory study on teachers' experiences, cooperation partners, self-efficacy, and knowledge related to students' mental health problems
  7. Mobility, Media, and the Experiences of Airbnb’s Aesthetic Regime
  8. On the Thermoregulation in the human microvascular system
  9. Lo sviluppo filosofico di Hölderlin
  10. Editorial overview: Selected articles from green and sustainable chemistry conference
  11. Berufsprofile in der IT-Beratung
  12. Transnational collaboration for sustainability in higher education
  13. Offene Fragen
  14. Mittelstand 2008
  15. Buchbesprechung
  16. Do We Need to Use an Accountant? The Sales Growth and Survival Benefits to Family SMEs
  17. Defaunation through the eyes of the Tsimane’
  18. Grenzen im Erziehungsprozess.
  19. Externe Rotation, Begrenzung von Prüfung und Beratung sowie Joint Audits
  20. The effect of specialization on operational performance
  21. Urbanization, Migration, and Adaptation to Climate Change
  22. Manifest and latent functions of museums in the post-industrial city
  23. Zielhierarchie
  24. The psychological strategy process and socio-demographic variables as predictors of success in micro- and small-sacle business owners in Zambia
  25. Pragmatik und Englischunterricht
  26. The Act: Psychoanalysis and/in its Effects
  27. Die Rentenreform in der Diskussion
  28. Interactions between Climate and Trade Policies
  29. Repräsentation und Partizipation in Organisationen
  30. Informatik und Nachhaltigkeitsmanagement
  31. Die Zukunftsbäckerei
  32. Kälteschock und Schmelze
  33. ‘A Spinozist Sort of Solidarity: From Homo-Nationalism to Queer Internationalism’, in: "Interface: a journal for and about social movements", Volume 6, Issue 2 (November 2014) pp.224-229
  34. Textproduktion in der Sekundarstufe I
  35. Coping and Regulatory Responses on Social Media during Health Crisis
  36. Emotionale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen
  37. Motivational and Emotional Orientation, Engagement, and Achievement in Mathematics
  38. "Instrumentalität"
  39. The termination of international sanctions
  40. In die Mitarbeiter investieren
  41. Die Wichtigkeit des "Zeitlassens"
  42. IGLU