Shifting Competency Requirements for IT Professionals in the Digital Transformation: A Competency Transformation Process Model

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

The digital transformation leads to changes in technology, the nature of work and value creation, which affect the competency requirements for IT professionals who play an active and formative role in this change process. Consequently, they are compelled to further develop their competencies initially necessitating an examination of the status quo of competency requirements. Through a structured literature review of 82 studies, we examine the state of research regarding the competencies of IT professionals and abductively derive a Competency Transformation Process Model. The model embeds the process of transforming competencies into the digital transformation process. This framework describes the interdependencies between (1) the influencing factors, (2) the competency reassessment process, (3) the required actions and strategies, (4) the resulting outcomes, and (5) the individual and social competency-enhancing factors.
OriginalspracheEnglisch
TitelProceedings of the 58th Hawaii International Conference on System Sciences : Hilton Waikoloa Village, January 7-10, 2025
HerausgeberTung X. Bui
Anzahl der Seiten10
ErscheinungsortHonolulu
VerlagUniversity of Hawaiʻi at Mānoa
Erscheinungsdatum07.01.2025
Seiten4789-4798
ISBN (elektronisch)978-0-9981331-8-8
PublikationsstatusErschienen - 07.01.2025
Veranstaltung58th Hawaii International Conference on System Sciences - HICSS 2025 - Hilton Waikoloa Village, Waikoloa, USA / Vereinigte Staaten
Dauer: 07.01.202510.01.2025
Konferenznummer: 58

Links

Zuletzt angesehen

Projekte

  1. Veränderliches Küstenklima - Evaluierung alternativer Anpassungsstrategien im Küstenschutz, Teilprojekt 06: "Perzeption und Kooperation"
  2. Mirkostrukturelle Entwicklung in artungleichen AI/Ti-Grenzflächen erzeugt unter Nichtgleichgewichtsbedingungen bei Festphase-Prozessen
  3. Theology at the Crossroads: Metaphysics, Nihilism and the Critique of Modernity in the Works of Robert W. Jenson and David Bentley Hart
  4. Analyse der Entwicklung einer Klimaanpassungsstrategie für Niedersachsen im Rahmen des Forschungsverbundes Klimafolgenforschung (KLIFF)
  5. Integration and Inclusion of Migrant Children and Families in Early Childhood Education. A comparative perspective on Norway and Germany
  6. Mehrebenen Steuerung hochschulspezifischer Ressourcen Portfolios: Von der professionellen Bürokratie zu kollaborativen Wissensnetzwerken
  7. Lehrinnovation in der Studieneingangsphase 'Mathematik im Lehramtsstudium' - Hochschuldidaktische Grundlagen, Implementierung und Evaluation
  8. Internetgestützte Nachhaltigkeitsberichterstattung der DAX 30-Unternehmen in Kooperation mit dem Centre for Sustainability Management, CSM
  9. Machbarkeitsstudie zur Operationalisierung einer interaktiven, virtuell unterstützten Lernumgebung zur Stärkung von Nachhaltigkeitskompetenzen
  10. Informelles Lernen und informelle Bildung für mehr Bildungsgerechtigkeit? Dimensionierungen des Lernens und der Bildung – eine kritische Analyse
  11. Lebenswelt Hochschule (als Teilprojekt des interdisziplinären Gesamtprojekts „Nachhaltige Entwicklung im Kontext universitärer Aufgabenstellungen“)
  12. Methoden zur Anwendbarkeit des Benign by Design Konzepts für die biologische Abbaubarkeit in der Umwelt am Beispiel der ionischen Flüssigkeiten