Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

  • Kara Mitchell Viesca
  • Jenni Alisaari
  • Naomi Flynn
  • Svenja Hammer
  • Svenja Lemmrich
  • Sara Routarinne
  • Annela Teemant

Based on the reality that cultures often do collide, especially in classroom learning spaces, we have engaged with the theoretical, conceptual, and empirical literature regarding diversity, equity, and inclusion in teaching/learning spaces, particularly from the perspective of our expertise around multilingualism and multiculturalism. In this contribution, we identify five orientations that we believe are necessary conditions for creating a positive climate for diversity in teaching/learning spaces. These orientations are Openness (teaching/learning that embraces multiple knowledges with grace), Interconnectedness (humanizing teaching/learning that produces belonging), Agency (teaching/learning grounded in self-determination), Curiosity (teaching/learning for growth through exploration and inquiry), and Creativity (teaching/learning that generates possibility and transformation). By operationalizing these orientations, we provide a heuristic for educator and educational stakeholder reflection, action, and praxis (Freire 1994) and argue for their value in these (post-)pandemic times for intercultural learning, diversity, and equity.

OriginalspracheEnglisch
TitelTeacher Education in (Post-)Pandemic and (Post-)Digital Times : International Perspectives on Intercultural Learning, Diversity and Equity
HerausgeberSilke Braselmann, Lukas Eibensteiner, Laurenz Volkmann
Anzahl der Seiten20
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum16.07.2024
Seiten59-78
ISBN (Print)9783631872222
ISBN (elektronisch)9783631893913
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 16.07.2024

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2024 Peter Lang Group AG, Lausanne. Published by: Peter Lang GmbH, Berlin, Deutschland. All rights reserved.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die Erziehungshilfen nach dem KJHG im Spannungsfeld zwischen Jugendamt und freien Trägern
  2. Vom Umwelt- zum Nachhaltigkeitsjournalismus? Die Initiative "Nachhaltigkeit und Journalismus"
  3. Nachhaltigkeit und Journalismus? Ergebnisse einer Delphi-Studie mit Expertinnen und Experten
  4. Nestedness in fragmented landscapes: a case study on birds, arboreal marsupials and lizards
  5. Urbane Regenwasserversickerung als Eintragspfad für biozide Wirkstoffe in das Grundwasser?
  6. Permanente Temporarität - Brachflächennutzung als Potenzial für den öffentlichen Stadtraum
  7. Landscape fluidity - a unifying perspective for understanding and adapting to global change
  8. Kommentierung von Art. 116 AEUV: Behandlung bestehender wettbewerbsverzerrender Vorschriften
  9. Disziplinen- und phasenübergreifende Kooperation für die Lehrkräftebildung fruchtbar machen
  10. Fingerprint analysis of brominated flame retardants and Dechloranes in North Sea sediments
  11. Annäherung an eine Fachdidaktik Nachhaltigkeit mit Beispielen aus dem Berufsfeld Ernährung
  12. Optimisation of root traits to provide enhanced ecosystem services in agricultural systems
  13. Coupled component modelling for inter- and transdisciplinary climate change impact research
  14. Die Lesbarkeit der Bilder als erkenntniskritische Kategorie der Kulturwissenschaft um 1900
  15. Die Wirkung einer gesunden Führung auf die Mitarbeitergesundheit in der Altenpflegebranche
  16. Structural pattern of a near-natural beech forest (Fagus sylvatica) (Serrahn, North-east Germany)
  17. Das Zuhause als Ort der Aneignung digitaler Medien: Domestizierungsprozesse und ihre Folgen
  18. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 21 [Beteiligung des Europäischen Parlaments]
  19. Graf, Werner: Lesegenese in Kindheit und Jugend. Einführung in die literarische Sozialisation
  20. The Challenges of Using Organic Municipal Solid Waste as Source of Secondary Raw Materials
  21. Der Gold Standard als Garant für die Nachhaltigkeit von CDM-Projekten in Entwicklungsländern?
  22. "Taking the pulse" of doctors and nurses to reduce pharmaceutical residues in the water cycle
  23. Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs
  24. Bildung für nachhaltige Entwicklung und ihre Potenziale für eine zukunftsfähige Grundschule
  25. Performanzbedingungen und Validierungsstrategien bei der Bilanzierung von Sozialkompetenzen
  26. Daseinsvorsorge, Wettbewerbsentwicklungen und die Sozialberufe – Sozialmanagerinnen in Europa
  27. Scham - eine 'vergessene' Emotion in der historisch-politischen Bildung zum Nationalsozialismus?
  28. Können wir sprachförderliche Merkmale der Lehrersprache aus dem Unterricht identifizieren?
  29. Activating an Integrative Mindset Improves the Subjective Outcomes of Value-Driven Conflicts
  30. Constructions and Reconstructions. The Architectural Image between Rendering and Photography
  31. Vertrag zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft (EGV) : Artikel 25 [Verbot von Binnenzöllen]