Organizational identity and its applications: A direction for further research

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

Organizational identity (OI) remains a vague concept and has yet to be widely applied to a variety of academic disciplines. Research gaps can be detected through a systematic review process, which maps the dominant discourses of: (1) organizational identification; (2) OI and change, (3) OI and management; (4) OI and image/reputation; (5) OI and culture. Special attention is paid to the link between OI and firm growth, which acts as a point of reference in each discourse (6). The chapter shows that research gaps remain not only in the field of growth, but also in other areas, illustrating that the concept of OI may be mature but that it is far from obsolete.

OriginalspracheEnglisch
TitelOrganizational Identity and Firm Growth : Properties of Growth, Contextual Identities and Micro-Level Processes
HerausgeberChristoph Dörrenbächer, Matthias Tomenendal, Sarah Stanske
Anzahl der Seiten50
ErscheinungsortLondon
VerlagPalgrave Macmillan
Erscheinungsdatum01.01.2016
Seiten13-62
ISBN (Print)978-1-137-57723-8, 978-1-349-84649-8
ISBN (elektronisch)978-1-137-57724-5
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.01.2016
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Ulf Amelung

Publikationen

  1. Optical part measuring inside a milling machine
  2. The Rise and Fall of Electricity Distribution Cooperatives in Germany
  3. Devianz und Delinquenz
  4. Schreiben in der Grundschule
  5. Total Gamification
  6. Assessments verbinden, Interpretationen erweitern?
  7. Schreibkompetenz Hamburger Schülerinnen und Schüler in der 11. Klasse
  8. Nachhaltigkeitsmanagement in der öffentlichen Verwaltung
  9. Social perceptions of Colombian small-scale marine fisheries conflicts
  10. Liquid Democracy and the Futures of Governance
  11. Das Lager als Paradigma der Moderne?
  12. REACH and the Role of Stakeholders in its Socio-Economic Analysis
  13. Besteuerung unternehmerischer Tätigkeit
  14. Mobile communications in Japan
  15. Cultural Influences on Errors
  16. Working time preferences and early and late retirement intentions
  17. New frontiers in arts sociology
  18. Why Abandon the Paradise?
  19. Kein Schaf sein
  20. Public Value - Gesellschaftliche Wertschöpfung als unternehmerische Pflicht
  21. Femina Subtetrix: A Feminist Look at the APACA Textile Factory
  22. Der „neue“ Vergütungsbericht nach dem ARUG II: Fort- oder Rückschritt?
  23. Radial internal clearance analysis in ball bearings
  24. Enrichment of mutated K-RAS from human stool DNA by a combined magnetic capture hybridization and PCR-RFLP assay.
  25. Schöner leben
  26. Armut als Lebens- und Lernbedingung
  27. De facto anonymised microdata file on income tax statistics 1998
  28. "Nach dem Risiko ist vor dem Risiko"
  29. Zur "Eigendynamik" in den langen Wellen des Bildungswachstums
  30. PopMusicology
  31. Mikro Makro Medium. Vermessungen von Raum und Zeit
  32. Convergence and privatisation in telecommunications «regulation of access to limited resources in telecommunications sector in Europe»