Audit reforms and accruals quality

Projekt: Dissertationsprojekt

Projektbeteiligte

Beschreibung

Durch den Abschluss der EU-Reform zur Abschlussprüfung stehen mit der externen Rotation und der Begrenzung von Prüfungs- und Beratungsleistungen zentrale Regulierungsmaßnahmen zur Unabhängigkeit des Abschlussprüfers zur Diskussion.
Aus internationaler Sicht stellt die empirische Auditor Independence-Forschung seit vielen Jahren einen Forschungsschwerpunkt dar, die im Hinblick auf die ökonomische Vorteilhaftigkeit dieser Regulierungsmaßnahmen zu heterogenen Ergebnissen gelangt ist. Dies gilt auch für die Wirkung von Joint Audits, wenngleich sich der europäische Standardsetzer nicht für eine verbindliche Einrichtung entschieden hat.
Das Forschungsprojekt Audit reforms and accruals Quality untersucht auf der Basis von Prüfungs- und Nichtprüfungshonoraren deutscher nicht kapitalmarktorientierter Konzernunternehmen die Qualität der Abschlussprüfung.
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.10.1430.09.22

Verknüpfte Aktivitäten

Presse/Medien

Verknüpfte Publikationen

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Automated Invoice Processing: Machine Learning-Based Information Extraction for Long Tail Suppliers
  2. Training effects of two different unstable shoe constructions on postural control in static and dynamic testing situations
  3. Partitioned beta diversity patterns of plants across sharp and distinct boundaries of quartz habitat islands
  4. Modeling Conditional Dependencies in Multiagent Trajectories
  5. An Interactive Layers Model of Self-Regulated Learning and Cognitive Load
  6. The Low-Code Phenomenon: Mapping the Intellectual Structure of Research
  7. Understanding Partnering Strategies in the Low-Code Platform Ecosystem
  8. Duration of Organizational Decision Processes in Organizations in View of Simulation Calculations
  9. Challenges and boundaries in implementing social return on investment
  10. Tree diversity and mycorrhizal type co-determine multitrophic ecosystem functions
  11. Is sensitivity for the complexity of mathematics teaching measurable?
  12. Wozu in Tönen denken?
  13. Formative Perspectives on the Relation Between CSR Communication and CSR Practices
  14. PID Controller Application in a Gimbal Construction for Camera Stabilization and Tracking
  15. Embarrassment as a public vs. private emotion and symbolic coping behaviour
  16. Comparing Empirical Methodologies in Pragmatics
  17. Are Acute Effects of Foam-Rolling Attributed to Dynamic Warm Up Effects? A Comparative Study
  18. Construct- and criterion-related validity of the German Core Self-Evaluations Scale
  19. Neural correlates of the enactment effect in the brain
  20. Mapping Khulan habitats - a GIS based approach.
  21. "Die Arbeit funktioniert"
  22. Student Game Design for Language Learning
  23. Lessons from community-based payment for ecosystem service schemes
  24. Determinants and Outcomes of Dual Distribution:
  25. Guest Editors' Introduction
  26. Vector Fields Autonomous Control for Assistive Mobile Robots
  27. How can problems be turned into something good? The role of entrepreneurial learning and error mastery orientation
  28. Comparison of Backpropagation and Kalman Filter-based Training for Neural Networks
  29. Creative spaces in computer science