Hans-Rüdiger Pfister
Prof. Dr.

Kontakt
Prof. Dr. Hans-Rüdiger Pfister
- Wirtschaftspsychologie - Methodenzentrum
Fachgebiete
- Erschienen
Decision making is painful, we knew it all along! Conflict and tradeoffs in decision making, Elke U. Weber, Jonathan Baron and Graham Loomes (Eds.), Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 347 pp., ISBN 0-521-77238-9 (hb)
Pfister, H.-R., 01.01.2003, in: Journal of Behavioral Decision Making. 16, 1, S. 73-75 3 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Rezensionen › Forschung
- Erschienen
Lernprotokollunterstütztes Lernen - ein Vergleich zwischen unstrukturiertem und systemkontrolliertem diskursivem Lernen im Netz
Pfister, H., Muhlpfordt, M. & Muller, W., 2003, in: Zeitschrift für Psychologie. 211, 2, S. 98-109 12 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
DFG-Schwerpunktprogramm .,Netzbasierte Wissenskommunikation in Gruppen"
Lauer, T., Ottmann, T., Trahasch, S., Haake, J. M., Pfister, H. R., Bauer, K. & Hesse, F. W., 01.01.2006, in: IT - Information Technology. 48, 1, S. 52-59 8 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
A coding scheme to analyse global text processing in computer supported collaborative learning: What eye movements can tell us
Oehl, M. & Pfister, H.-R., 01.06.2008, in: International Journal of Psychology. 43, 3-4, S. 647 1 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Konferenz-Abstracts in Fachzeitschriften › Forschung
- Erschienen
The impact of explicit references in computer supported collaborative learning: Evidence from eye movement analyses
Oehl, M., Pfister, H.-R. & Gilge, A., 01.06.2008, in: International Journal of Psychology. 43, 3-4, S. 647 1 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Konferenz-Abstracts in Fachzeitschriften › Forschung
- Erschienen
Forschungsbericht 2006 und Bericht über Auslandsbeziehungen der Fakultät für Wirtschafts-, Verhaltens- und Rechtswissenschaften
Pfister, H.-R. & Merz, J., 2007, Lüneburg: Universität Lüneburg, 129 S. (Arbeitsbericht; Nr. A348).Publikation: Arbeits- oder Diskussionspapiere und Berichte › Allg. Forschungsberichte › Transfer
- Erschienen
How to support synchronous net-based learning discourses: principles and perspectives
Pfister, H.-R., 2005, Barriers and biases in computer-mediated knowledge communication. Bromme, R., Hesse, F. W. & Spada, H. (Hrsg.). New York, NY: Springer New York LLC, S. 39-57 19 S. (Computer-supported collaborative learning; Band 5).Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung
- Erschienen
Points of cooperation: integrating cooperative learning into web-based courses
Wessner, M. & Pfister, H.-R., 2007, The role of technology in CSCL: Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning. Hoppe, H. U., Ogata, H. & Soller, A. (Hrsg.). New York, NY: Springer Science+Business Media, S. 21-46 26 S. (Computer-supported collaborative learning; Band 9).Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung
- Erschienen
Antinomies of environmental risk perception: cognitive structure and evaluation
Böhm, G. & Pfister, H.-R., 15.04.2008, Culture and the changing environment: Uncertainty, Cognition, and Risk Management in Cross-Cultural Perspective. Casimir, M. J. (Hrsg.). New York: Berghahn Books, S. 61-77 17 S.Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Kapitel › begutachtet
Mental representation of global environmental risks
Böhm, G. & Pfister, H.-R., 2001, Environmental risks: Perception, Evaluation and Management. Böhm, G., Nerb, J., McDaniels, T. & Spada, H. (Hrsg.). Amsterdam [u.a.]: JAI Press, S. 1-30 30 S. (Research in Social Problems and Public Policy; Band 9).Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Kapitel › begutachtet