Daniel Fischer

Prof. Dr.

  1. 4th International Conference »Higher Education for Sustainable Development: Moving the Agenda Forward«

    Adomßent, M. (Koordinator*in), Bartsch, C. (Koordinator*in), Fischer, D. (Koordinator*in), Godemann, J. (Koordinator*in), Herzig, C. (Koordinator*in), Michelsen, G. (Wissenschaftliche Projektleitung), Otte, I. (Koordinator*in) & Timm, J.-M. (Koordinator*in)

    14.09.1116.09.11

    Projekt: Wissenschaftliche Veranstaltung

  2. BINK: Beitrag von Bildungsinstitutionen zur Förderung nachhaltigen Konsums bei Jugendlichen und jungen Erwachsenen

    Michelsen, G. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fischer, D. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Richter, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Bundesministerium für Bildung und Forschung

    01.06.0830.04.12

    Projekt: Forschung

  3. Bibliographie Nachhaltiger Konsum

    Michelsen, G. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fischer, D. (Koordinator*in) & Timm, J.-M. (Projektmitarbeiter*in)

    01.05.1310.03.15

    Projekt: Forschung

  4. Didaktische Zugänge zum Thema Handy im Kontext der BNE

    Michelsen, G. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Fischer, D. (Koordinator*in)

    01.07.1323.03.18

    Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

  5. Entwicklungsteam "Reflexionsanlässe im gesellschaftswissenschaftlichen Sachunterricht"

    Meyn, J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Fischer, D. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.07.2430.06.25

    Projekt: Lehre und Studium

  6. I N&J: Initiative "Nachhaltigkeit und Journalismus" - Durchführung einer Experten-Workshop-Reihe und Entwicklung von Modulen für die Aus- und Weiterbildung

    Michelsen, G. (Wissenschaftliche Projektleitung), Fischer, D. (Koordinator*in), Humburg, A. (Projektmitarbeiter*in), Marwege, R. (Projektmitarbeiter*in) & Achenbach, A. (Projektmitarbeiter*in)

    Deutsche Bundesstiftung Umwelt

    19.09.1231.05.15

    Projekt: Transfer (Weiterbildung)

  7. "Nachhaltigkeit und Kompetenzerwerb". Eine Längsschnittstudie im Leuphana Bachelor

    Burandt, S. (Projektmitarbeiter*in), Sundermann, A. (Projektmitarbeiter*in), Michelsen, G. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Fischer, D. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.10.1231.12.16

    Projekt: Forschung

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Landscape moderation of biodiversity patterns and processes - eight hypotheses
  2. “The whole is greater than the sum of its parts” – Exploring teachers’ technology readiness profiles and its relation to their emotional state during COVID-19 emergency remote teaching
  3. Bless
  4. Fiber introduction mass spectrometry
  5. Virtuelle Realität, 3D und Simulation
  6. Categorizing urban tasks
  7. Stakeholder and citizen involvement for Water Framework Directive implementation in Spain
  8. Disentangling the Digitality of Startups from an Enterprise Architecture Perspective
  9. Case Study: Between radiation and imagination
  10. Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning
  11. Ungleichheit, Differenz und ‚Diversity’
  12. Discovering REACH
  13. A Reconsideration of the Perfect-Competition Model
  14. Rats dying for mice: Modelling the competitor release effect
  15. Interactive priming effect of labile carbon and crop residues on SOM depends on residue decomposition stage
  16. Spanish-speaking caregivers’ use of referential labels with toddlers is a better predictor of later vocabulary than their use of referential gestures
  17. The Bumpy Road from Investigation to Knowledge
  18. The role of gestures in a teacher-student-discourse about atoms
  19. Facilitative effects of introduced Pacific oysters on native macroalgae are limited by a secondary invader, the seaweed Sargassum muticum
  20. Swarm Robotics, or: The Smartness of 'a bunch of cheap dumb things'
  21. Vorräte - Schätzung des Fertigstellungsgrades bei der Percentage of Completion Methode
  22. Does reference to COVID-19 improve climate change communication? Investigating the influence of emotions and uncertainty in persuasion messages